Lexical exercises in english classes at non-linguistic faculties of higher educational institutions
DOI:
https://doi.org/10.25726/l2990-6782-1797-rKeywords:
lexical unit, lexical exercise, speech pattern, communicative approachAbstract
This article deals with the exercises aimed at the formation of reproductive lexical skills of students in classroom classes of a foreign language at non-linguistic faculties of higher educational institutions. In all the exercises proposed by the authors, the role of the teacher is reduced to managing the active and independent activities of students. The actions of the teacher are aimed at the formation of students' various educational skills, in particular the skills of independent cognitive activity. The authors note that mastering the form of a word and its meaning is carried out in a purposeful educational activity, when students repeatedly pronounce words aloud in various situations. In the process of such activity lexical skills should be formed.
References
Демидова Т.Е., Егорина В.С., Тонких А.П. Начальный курс математики и развитие речи учащихся // Начальная школа плюс До и После. 2003. № 4. С. 1-10.
Каргина Е.М. Профильный отбор лексико-грамматического материала в профессионально-ориентированном курсе иностранного языка в техническом вузе // Современная педагогика. 2014. № 9 (22). С. 48–51.
Комарова Е.В. Формирование речевого механизма в процессе усвоения лексики на иностранном языке // Гуманитарные научные исследования. 2015. № 2. http://human.snauka.ru/2015/02/9645
Милотаева О.С. Особенности работы над лексикой в процессе преподавания иностранного языка в вузе // Молодой ученый. 2015. № 5 (85). С. 501-503.
Панова Л.С. Методика обучения иностранному языку в школе: учебно-методическое пособие для студентов факультета иностранных языков. Нежин: НГПУ, 2003. 149 с.
Скалкин В.Л. Коммуникативные упражнения на английском языке: пособие для учителя. М.: Просвещение, 1983. 142 с.
Шатилов С.Ф. Методика обучения иностранным языкам на начальном этапе в школе и вузе. -СПб: Образование, 1991. 156 с.