Creating english communicative situations by means of video materials

Authors

  • Marina U. Zubayraeva Chechen State University Pedagogical University
  • Rustam Sh. Abdullakhitov Kadyrov Chechen State University

DOI:

https://doi.org/10.25726/b5891-0997-3252-v

Keywords:

communicative situation, audiovisual aids, video clip, feature film

Abstract

The article is devoted to the formation of communicative situations in English classes using video materials. The authors identify such audiovisual aids as TV news, interviews, feature films, animated films and offer a set of tasks for each type of video. The methods of creating communicative situations by means of video materials proposed by the authors are different, but they all simulate natural communication and stimulate students to perform motivated exercises aimed at developing communication skills. This article discusses the use of video materials to create communicative situations in English classes. The authors describe the experience of using video materials such as films and short films as a tool to increase students' motivation to study, as well as to develop communication skills in English. The article provides examples of lessons in which video materials were used, as well as analyzes the results of using this method in the educational process. The study showed the effectiveness of this approach in the formation of students' communicative competence at the primary and secondary levels of language proficiency.

References

Больгерт Н., Крумбахер Р. Вязаные игрушки зверушки и фигурки амигурами. М.:Артродник, 2008. 40с.

Денисова Н.А. Пушистики и мохнатики. http://infanata.org/?newsid=1146116592

Ерёменко Т.И. Кружок вязания крючком. Пособие для учителя. М.: Просвещение, 1984. 143с.

Зарецкая И.И. Управление процессом социализации школьника - инновация в воспитании // Инновационные проекты и программы в образовании. 2008. № 1. С.31-37.

Каршинова Л.В. Народная культура и познание мира // Муниципальное образование: инновации и эксперимент. 2008. № 2. С. 50-53

Ковпак Н.В., Черноморская О.А. Цветы, связанные крючком. Практическое руководство. М.: Культура и традиции, 2005. 71с.

Латыгина А.Г. Использование мультимедийных учебных материалов с иностранных языков профессионального направления в неязыковых высших учебных // Языковое образование: путь к евроинтеграции: тезисы докладов Международного форума, 17-18 марта 2005 г. К.: Ленвит, 2005. С. 229.

Мак-Таг Фиона. Вязаные игрушки. М.: Ниола 21 век, 2005. 112с.

Максимова М.В. Кузьмина М.А. Такие разные куклы. М.: Эксмо, 2004. 80с.

Пассов Е.И. Коммуникативный метод обучения иноязычному говорению. М.: Просвещение, 1991. 222 с.

Щукин А.Н. Обучение иностранным языкам: Теория и практика: учебное пособие для преподавателей и студентов. Об.: Филоматис, 2004. 416 с.

Billows F. L. The Techniques of Language Teaching / F. L. Billows. – London, 1962, 2nd ed. - 210 р.

Published

2023-05-15

How to Cite

1.
Зубайраева МУ, Абдуллахитов РШ. Creating english communicative situations by means of video materials. УО [Internet]. 2023May15 [cited 2024Jul.3];13(5):39-44. Available from: https://emreview.ru/index.php/emr/article/view/876

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>