Modeling the development of combined teaching methods

Authors

  • Natalia V. Amyaga Bryansk State University named after Academician I.G. Petrovsky
  • Diana A. Elovikova Bryansk State University named after Academician I.G. Petrovsky
  • Irina N. Chizhevskaya Bryansk State University named after Academician I.G. Petrovsky

DOI:

https://doi.org/10.25726/b9635-2191-8353-h

Keywords:

combinatorial education, earning models, ICT, computer science

Abstract

The modern education system is increasingly acquiring the qualities of mobility and openness: the development of communications is blurring the boundaries between states and globalizing the labor market by increasing social mobility; education systems of various countries, due to the increasing need to train specialists for a globalized world, requires increased educational mobility; the growth of social standards requires broad inclusion of persons with special needs in the educational process and production activities; the speed of change in the content of academic disciplines is associated with a high rate of modernization of production technologies and requires a transition from the old paradigm of "lifelong learning" to the new one – "lifelong learning" and ensuring professional mobility; the spread of the concept of Open Source software to educational materials leads to the emergence of open, freely distributed training courses. The openness of education primarily involves the use by all subjects of education of such ICT tools, which provide free access to educational materials and education in general. The use of ICT for the implementation of open education contributes to educational and professional mobility, individualization of educational trajectories, the implementation of inclusive and andragogical education. ICT network training should provide open access not only in traditional teaching materials in the form of textbooks, textbooks and the like, but also to educational laboratory equipment, both directly through remote control and indirectly through the use of virtual laboratories. The analysis of modern ICT tools of open education has shown that the most universal among them are open learning management systems, the common properties of which are: openness of the program code and the development process; hardware and software mobility; support for pedagogical technologies of electronic, distance and mobile learning.

References

Анищик Т.А. Основные этапы обучения программированию в вузе // Современные информационные технологии в образовании: матер. XXIX междунар. конф. - М. : Полиграфический центр Московского издательско-полиграфического колледжа им. И. Федорова, 2018. С. 178-180.

Ахметова А.Ж., Дальбергенова Л.Е., Коста П. Традиционные и нетрадиционные методы преподавания иностранного языка // Вестник Кокшетауского государственного университета им. Ш. Уалиханова. 2019. Вып. № 2.

Вовк. Е.В. Методологические основы коммуникативного подхода в образовании // Проблемы современного педагогического образования. 2019.

Джандарова Г. Н. Современные педагогические технологии обучения на уроках английского языка // Современные образовательные технологии в мировом учебно-воспитательном пространстве. 2016. Вып. № 3.

Еловикова Д.А., Амяга Н.В., Культурные ассимиляторы в решении проблем поликультурного семейного взаимодействия // Управление образованием: теория и практика, Москва, 2021. №2 (42).

Загвязинский В.И. Исследовательская деятельность педагога : учеб. пособие для студентов высших учебных заведений, обучающихся по специальности 033400 (050701) Педагогика. 3-е изд., стер. Москва, 2010. 173 с.

Лобачева Н.А. Концепция гейминга и ее роль в образовательном дискурсе // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Педагогика. 2018. Вып. № 2.

Николаева Е.К. Проблема традиционного обучения в современной школе // Вопросы студенческой науки. 2021. Вып. № 2 (54).

Орлова О.В., Титова В.Н. Геймификация как способ организации деятельности // Вестник Томского государственного педагогического университета. 2015. Вып. № 9 (162).

Отс М. В. Система обучения иностранному языку на основе интегрирования современных педагогических технологий // Проблемы и перспективы развития образования в России. 2011. Вып. № 10.

Палагутина М.А., Серповская И.С. Инновационные технологии обучения иностранным языкам // Проблемы и перспективы развития образования. Материалы I Международной научной конференции (г. Пермь, апрель 2011 г.). Т. 1. Пермь: Меркурий, 2011. С. 156-159.

Ременцов А. Н. Дополнительная довузовская подготовка иностранных граждан в системе непрерывного профессионального образования России : автореф. дис. ... д-ра пед. наук: 13.00.08 / Ременцов Андрей Николаевич. Москва, 2000. 39 с.

Скибицкий Э.Г. Подготовка магистрантов к профессиональной деятельности в условиях цифровой экономики // Экономика и образование. 2019. № 3. С. 43-53.

Сурыгин А.И. Педагогическое проектирование системы довузовской подготовки иностранных студентов. Санкт-Петербург, 2001. 114 с.

Токюл М. В. Применение геймификации в обучении английскому языку // Матрица научного познания. 2021. Вып. № 2-2.

Тонких А.П. Российские образовательные Интернет-ресурсы для учителей начальной школы // Начальная школа. 2007. №1. С. 117-124.

Тонких А.П., Данилова Т.В. Развитие профессионально-нравственной компетентности будущего учителя начальных классов в условиях ФГОС // Пед. журн. 2019. Т. 9. № 1-1. С. 28-38.

Kismetova G.N., Aitaliyeva A.E. Interactive teaching methods of a foreign language as a modern interpretation of active teaching methods // Вестник ЗКГУ. 2019. Вып. № 4 (76).

Published

2022-05-15

How to Cite

1.
Amyaga NV, Elovikova DA, Chizhevskaya IN. Modeling the development of combined teaching methods. УО [Internet]. 2022 May 15 [cited 2024 Nov. 22];12(3):154-60. Available from: https://emreview.ru/index.php/emr/article/view/370

Most read articles by the same author(s)