Features of branding educational mediation (using the example of the Arctic and the North)

Authors

  • Olga G. Smolyaninova Siberian Federal University
  • Nikita A. Ivanov Siberian Federal University

DOI:

https://doi.org/10.25726/h8665-7256-7381-a

Keywords:

educational mediation, branding, educational brand, ethno-cultural branding, territorial branding, Siberian ethnos, Arctic and North

Abstract

The purpose of the research presented in this article was to identify and substantiate the essential characteristics of educational mediation as a brand and the features of branding mediation as a sociohumanitarian practice on the example of the context of the living environment of the Arctic and the North. Mediation branding is considered in a single triad of educational, ethno-cultural and territorial (interregional) branding variations. The possibility is proposed and the relevance of developing a brand of educational mediation in polyparadigmatic logic is substantiated. The experience of branding mediation in the conditions of Yenisei Siberia and the Far North is presented. The study was carried out with the financial support of the regional state autonomous institution "Krasnoyarsk Regional Fund for Scientific and Scientific-Technical Activities Support" within the framework of the scientific project "Development of a propaedeutic model of educational multicultural mediation for the regions of Yenisei Siberia and the Far North", application code 2021102307858 (CF-863).

References

Андреева М.В. Психологические основы образования и функционирования бренда : дис.... канд. психол. наук. Москва, 2003. 214 c.

Ванюшкина В.В. Бренд высшего образовательного учреждения: особенности формирования и продвижения : дис ... канд. эконом. наук. Ростов-на-Дону, 2011. 172 с.

Всё в твоих руках. Восточная притча. https://pritchi.ru/id_254

Гурушкин П.Ю., Сандрачук Я.Ф. Институт медиации в России: проблемы и перспективы // Век информации (Сетевое издание). 2020. Т.4. № 2 (11). С. 41-50.

Карпов Е.Б. Психология продвижения образовательных услуг в системе открытого образования : дис. ... д-ра психол. наук. Москва, 2004. 503 с.

Маркетинг образовательных услуг: Учебное пособие / Н.А. Пашкус, В.Ю. Пашкус, М.П. Соловейкина, Л.В. Чебыкина / под ред. Н.А. Пашкус. СПб.: ООО «Книжный Дом», 2007. 112 с.

Нгуен Тхи Ми Хонг. Теория и методика формирования образовательного бренда вуза : дис. ... канд. пед. наук. Москва, 2009. 206 с.

Осипова Е.А. Теория и практика социального брендинга. Ценностные аспекты создания брендов в социальной сфере: Учебное пособие. М.: ИПК госслужбы, 2009. 156 с.

Павлова В.С. Генезис и коммуникативные трансформации бренда в социокультурном пространстве процесса общественного развития. Международный научно-исследовательский журнал. 2015. № 2-4 (33). С. 67-70.

Пантелеева И.А. Визуализация концепта "сибирский этнос" в творчестве красноярского художника Константина Войнова // Известия Байкальского государственного университета. 2018. № 28 (2). С. 325-333.

Указ Президента Российской Федерации от 26.10.2020 г. № 645 «О Стратегии развития Арктической зоны Российской Федерации и обеспечения национальной безопасности на период до 2035 года». http://www.kremlin.ru/acts/bank/45972

Федеральный закон от 13 марта 2006 г. N 38-ФЗ "О рекламе". http://www.consultant.ru/document/cons_doc_LAW_58968/5b22a69648a80e35319901ccac606f9a8ee82267/

Этническое и религиозное многообразие России / под ред. В.А. Тишкова, В.В. Степанова. М.: ИЭА РАН, 2018. 561 с.

Этнокультурное брендирование территории в контексте стратегии регионального развития: научно-методические подходы и практики: монография / И. И. Горлова, Т. В. Коваленко, О. И. Бычкова и др.; отв. ред. Т. В. Коваленко. М.: Институт Наследия, 2020. 114 с.

Published

2022-04-15

How to Cite

1.
Смолянинова ОГ, Иванов НА. Features of branding educational mediation (using the example of the Arctic and the North). УО [Internet]. 2022Apr.15 [cited 2024Jun.30];12(2):155-62. Available from: https://emreview.ru/index.php/emr/article/view/332

Most read articles by the same author(s)