Study of education in the field of financial computing and mathematical disciplines in Russia

Authors

  • Milana G. Uspayeva Kadyrov Chechen State University
  • Ahmed M. Gachaev Grozny State Petroleum Technical University named after Academician M.D. Millionshchikova; Academy of Sciences of the Chechen Republic

DOI:

https://doi.org/10.25726/v7183-9584-9613-o

Keywords:

education, financial calculations, mathematics, universities, Russia

Abstract

Teaching financial calculations and mathematics is an important aspect of the Russian education system. Financial computing and mathematics are critical skills needed in various industries, and the demand for graduates with these skills is growing. The purpose of this research paper is to review education in the field of financial computing and mathematics in Russia, including available programs and educational institutions. The article also examines the curriculum and methodology used in teaching financial calculations and mathematics in Russia, highlighting the main subjects studied and the teaching methods used. Career opportunities available to graduates of the Faculty of Financial Computing and Mathematics will be considered, including potential salary ranges and industries in which their skills are required. Thanks to this research, we hope to gain a deeper understanding of education in the field of financial calculations and mathematics in Russia and its impact on the workforce and industries.

References

Авдулова И.В. Формирование финансовой грамотности на занятиях по физике // Педагогический поиск. 2021. № 4. С. 37-40.

Бордонская Л.А., Игумнова Е.А., Серебрякова С.С., Филиппова Т.Г. Интеграция в открытом образовательном пространстве как фактор профессионального роста будущих педагогов: монография / под ред. Л. А. Бордон-ской. Чита: ЗабГУ, 2020. 294 с.

Воробьева Т.В. Формирование финансовой грамотности на уроках физики и информатики // Молодой ученый. 2018. № 6 (192). С. 170-173.

Гелястанова Э.Х., Таучева С.А. Теоретические основы реализации междисциплинарной интеграции в образовательном процессе вуза // Современное педагогическое образование. 2018. № 6. С. 10-13.

Далингер В. А. Теоретические основы интеграции математики и естественнонаучных дисциплин // Международный журнал экспериментального образования. 2016. № 8. С. 121-122.

Десненко С.И., Десненко М.А., Кобзарь А.Н., Па-хомова Т.Е., Рогалев А.В. Междисциплинарная интеграция в образовании: монография / под науч. ред. С.И. Десненко. Чита: ЗабГУ, 2018. 222 с.

Дугина Г.Р. Практико-ориентированные задачи как способ повышения финансовой грамотности у студентов СПО // Преподаватель года 2020: сб. ст. междунар. проф.-исслед. конкурса (17 декабря 2020 г.). Ч. 3. Петрозаводск: Новая наука, 2020. С. 42-48.

Заречнов Н.Ю. Практико-ориентированные задачи как средство формирования финансовой грамотности студентов физико-математической направленности // Молодежная научная весна: мат-лы XLIX науч.-практ. конф. молодых исследователей ЗабГУ. В 4 ч. Ч. 1. Чита: ЗабГУ, 2022. С. 151-156.

Новикова О.Н. Экономическая грамотность и ее структура // Национальная ассоциация ученых. 2020. № 62-2 (62). С. 36-39.

Сажин А.В. Роль математики в процессе формирования финансовой грамотности // Вестник Адыгейского государственного университета. Серия 3: Педагогика и психология. 2018. № 2 (218). С. 76-79.

Токарева Ю.С., Кононенко Н.В., Заречнов Н.Ю., Тонких Г.Д. Междисциплинарная интеграция как средство формирования финансовой грамотности студентов вузов // Самарский научный вестник. 2022. Т. 11, № 3. С. 327-332. DOI: 10.55355/^2022113318.

Утяганова З.З. Роль междисциплинарной интеграции дисциплин математического и профессионального циклов в подготовке будущих бакалавров энергетической отрасли // Современные исследования социальных проблем (электронный научный журнал). 2016. № 8. С. 189-197.

Шестакова Л. А. Теоретические основания междисциплинарной интеграции в образовательном процессе вузов // Вестник Московского университета имени С.Ю. Витте. Серия 3: Педагогика. Психология. Образовательные ресурсы и технологии. 2013. № 1 (2). С. 47-52.

Шильникова И. С., Зайкова И. В., Пашкова И. В. Термин DIGITAL в цифровом мире //Russian Linguistic Bulletin. 2020. Т. 22. № 2. С. 16-20.

Afanasova D.K., Utyaganova Z.Z. Features of Realization of interdisciplinary integration of natural-science and technical blocks of disciplines // Mediterranean Journal of Social Sciences. 2015. Vol. 6, № 6 S3. P. 71-77. DOI: 10.5901/mjss.2015.v6n6s3p71.

Published

2023-06-15

How to Cite

1.
Uspayeva MG, Gachaev AM. Study of education in the field of financial computing and mathematical disciplines in Russia. УО [Internet]. 2023 Jun. 15 [cited 2024 Nov. 22];13(6):20-7. Available from: https://emreview.ru/index.php/emr/article/view/918

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>