Implementation of the principles of modular learning in an educational organization

Authors

  • Alexey A. Pryadekho Bryansk State University named after Academician I.G. Petrovsky
  • Oksana V. Karbanovich Bryansk State University named after Academician I.G. Petrovsky
  • Tatiana A. Stepchenko Bryansk State University named after Academician I.G. Petrovsky

DOI:

https://doi.org/10.25726/a2088-4844-3907-g

Keywords:

modular training, education, concept, preparation

Abstract

The dynamic development of the information space, its richness and diversity contribute to the improvement of fundamental approaches to high quality training of specialists - initiative, creative citizens endowed with a sense of duty, responsibility, active and those who are able to quickly adapt to new conditions, learn rapidly and constantly develop. This can be achieved if students develop a sense of independence and creativity (critical thinking), and this is done by introducing the key principles of modular learning into the educational process. Modern education, along with the formation of national and socio-political independence, is confidently moving towards the modernization of educational technologies. An important task of rapid adaptation of education to the international, socio cultural and professional space is the reform of the Russian school, because graduates fill an important niche of the labor market through acquired professional competence.

References

Конышева А.В. Принципы модульного обучения и их характеристики // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия Е. Педагогические науки. 2009. № 5. С. 51-55.

Корнеева Н.Ю. Формирование готовности педагога профессионального обучения к созданию инклюзивной среды образования // Вестник Южно-Уральского государственного университета. Серия: Образование. Педагогические науки. 2011. № 38 (255). С. 49–52.

Осипова Л.Б. Внедрение технологии модульного обучения студентов в техническом вузе// Вестник Сургутского государственного педагогического университета. 2020. № 1 (64). С. 86-91.

Петренко А.С. Принципы модульного обучения в отечественном и зарубежном опыте. // Мир образования - образование в мире. 2015. № 1 (57). С. 63-69.

Прядехо А.А., Исаченко Ю.С., Тонких А.П. Базовые понятия педагогической инноватики//Университет на пути к новому качеству науки и образования: сборник статей национальной научно-практической конференции с международным участием. Брянск: БГУ, 2020. 481 с. https://brgu.ru/science/publikatsii/sborniki-trudov/

Пушникова М.Ю. Модульное обучение в научной работе с учащимися // Инновационные проекты и программы в образовании. 2015. № 4. С. 50-52.

Реутова Л.П., Болгова Ю.А. К вопросу о составе принципов в теории модульного обучения. // Известия Волгоградского государственного педагогического университета. 2018. № 2 (125). С. 50-54.

Челнокова Е.А., Сулимова И.Д., Григорян Н.М. Принципы модульного обучения // Известия Балтийской государственной академии рыбопромыслового флота: психолого-педагогические науки. 2017. № 4 (42). С. 151-156.

Чернилевский Д.В. Модульное обучение в высшей школе // Профессиональное образование. 2005. № 10. С. 6-7.

Юцевичене, П.А. Теория и практика модульного обучения. Каунас: Швиеса, 1989. 272 с.

Published

2022-05-15

How to Cite

1.
Прядехо АА, Карбанович ОВ, Степченко ТА. Implementation of the principles of modular learning in an educational organization. УО [Internet]. 2022May15 [cited 2024Jul.3];12(3):275-80. Available from: https://emreview.ru/index.php/emr/article/view/385

Similar Articles

1 2 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.