Application of innovative methods of teaching medical students in the post-pandemic period

Authors

  • Irina P. Vvedenskaya Samara State Medical University of the Ministry of Health of the Russian Federation
  • Mikhail A. Kachkovsky Medical University Reaviz

DOI:

https://doi.org/10.25726/a5754-8235-9040-i

Keywords:

medicine, education, training, research, analysis

Abstract

Adequate education in the medical industry is no less important than the economic and administrative-legal component of the reforms. The practice of teaching pathomorphology and biopsy-sectional course at the Department of Pathomorphology proves that poorly developed integration between disciplines due to the lack of clear end-to-end curricula. The problem of interdisciplinary integration grows out of the problems of vertical integration. The merger of the material, technical and human resources of universities and the pathology service makes it possible to bridge the gap between theory and practice, to train highly qualified personnel through primary specialization, internship, residency and postgraduate studies. Such interaction will ensure the teaching of pathomorphology at a high educational and methodological level, create conditions for instilling practical skills in students. When developing a cross-cutting program, the use of various forms and methods of educational work should be taken into account. Higher medical education should provide high-quality training of students and is an important component of the reform of the health care industry and the implementation of social priorities of the state, since the quality of medical care to the population of the country depends on the level of training of future doctors.

References

Азимов Б.С., Абдуазимова Л.А., Мухторова М.М. Методы активного обучения в преподавании профессиональных знаний и умений на кафедре детской терапевтической стоматологии// Вестник Ташкентской медицинской академии, 2019. № 3. С. 8-13.

Ахунова Г.Н. Подготовка современных кадров - вызов времени. Двадцать четвертые Международные Плехановские чтения: Тезисы докладов. Москва, 2011. С. 11-13.

Васильев С.А., Осавелюк А.М., Бурцев А.К., Суворов Г.Н., Сарманаев С.Х., Широков А.Ю. Проблемы правового регулирования диагностики и редактирования генома человека в Российской Федерации // Lex russica. 2019. № 6. C. 71-79.

Гришин В.И. Опыт развития инфраструктуры «инновационного вуза». Двадцать четвертые Международные Плехановские чтения: Тезисы докладов. Москва, 2011. С. 3-4.

Джураев Р.Х. Основы формирования духовных свойств личности. // Сборник научнометодических статей УзНИИПН. Ташкент, 2008. С. 10-17.

Живайкина А.А., Ермолаева Е.В. Роль культурологии в формировании личности специалиста в современном образовательном пространстве // Актуальные проблемы реализации социального, профессионального и личностного ресурсов человека. Краснодар, 2013. С.65-70.

Закирова С.А. Опыт развития инноваций в Тайване: возможности его использования в Узбекистане. // Международные отношения, 2020. № 4. С. 65-67.

Ибрагимова С.А., Каюмова М.А. Инновационный характер управления качеством образования. Двадцать четвертые Международные Плехановские чтения: Тезисы докладов. Москва, 2021. С. 17-18.

Кабулов А.А. Некоторые аспекты инновационного развития бизнес-образования. Двадцать четвертые Международные Плехановские чтения: Тезисы докладов. Москва, 2011. С. 15-17.

Каримов И.А. Все наши устремления и программы - во имя дальнейшего развития Родины и повышения благосостояния народа. // Правда Востока. 26 января 2011 г.

Максакова Л.П. Роль науки и высшего образования при переходе республики на инновационные пути развития. Двадцать четвертые Международные Плехановские чтения: Тезисы докладов. Москва, 2019. С. 9-11.

Менликулов П.Р. и др. Совершенствование педагогической деятельности в медицинском учебном заведении. // Сборник научно-методических статей УзНИИПН. Ташкент, 2008. С. 82-86.

О создании Центра персонализированной медицины в государственном бюджетном учреждении здравоохранения города Москвы «Городская клиническая больница № 23 имени „Медсантруд"» Департамента здравоохранения города Москвы: Приказ Департамента здравоохранения г. Москвы от 08.10.2012 № 1068 // СПС КонсультантПлюс. URL: http://www.cons ultant.ru/

Published

2022-02-15

How to Cite

1.
Введенская ИП, Качковский МА. Application of innovative methods of teaching medical students in the post-pandemic period. УО [Internet]. 2022Feb.15 [cited 2024May16];12(1):214-21. Available from: https://emreview.ru/index.php/emr/article/view/288