Reducing the aggression of primary school children
DOI:
https://doi.org/10.25726/u5573-0786-6177-fKeywords:
junior high school student, aggression, school, negative, consequencesAbstract
Currently, the teacher faces a difficult task, because the education system should not only teach children, but also preserve what they already have - physical and psychological health. The mental state of primary school children is very unstable and often children show aggression towards classmates and the teacher. This feature may appear in children during the learning process, as well as before entering the first grade. Which in general negatively affects the discipline and effectiveness of the educational process. Aggression is an unusually organized process to perform a certain function, and aggressiveness is a complex component that is part of a more complex system of the human psyche. Adults do not want to face aggression, especially from children, it always causes negative emotions, significantly complicates communication and life in general. It is very difficult to raise children with aggressive behavior and it is necessary to spend a lot of time and effort for this. In addition, aggression also damages the material world. This article discusses the prevention and reduction of aggressiveness of primary school children, provides methods and techniques used in practice. The results of diagnostics of pupils of the 2nd grade of MBOU secondary school No. 15 of the city of Neryungri are also presented, to identify the level of aggressiveness of children.
References
Авдулова Т.П. Агрессивный подросток: книга для родителей. М.: Издательский центр «Академия», 2008. 128 с.
Агрессивное поведение у детей. https://www.medkirov.ru/site/child-agression.html
Агрессия у детей школьного возраста: причины, способы коррекции, правила для взрослых. https://pedsovet.su/metodika/7046_agressiya_u_detei_shkolnogo_vozrasta
Бендер П.У, Хеллман Л. Лидерство изнутри. М., 2005.
Берковиц Л. Агрессия: Причины, последствия и контроль. СПб., 2001.;
Индивидуально-типологические различия показателей агрессивности и депрессии у младших школьников с различным уровнем привычной двигательной активности / Ларькина Н.Ю., Томилова Е.А., Колпаков В.В., Беспалова Т.В. // Медицинская наука и образование Урала. 2017. Т. 18. № 2 (90). С. 151-155.
Истратова О.Н. Развитие младшего школьника в условиях эмоционального отвержения его родителями // Известия ЮФУ Технические науки. 2012. № 10 (135). С. 186193.
Малюшина Ю.А. Исследование специфики межличностных отношений несовершеннолетних правонарушителей // Вестник МГОУ. Серия Психологические науки. 2009. №04. С. 118-123.
Развитие психологии ребенка в общении со взрослыми и сверстниками / Под ред. Н.Е. Репиной. М.: Эксмо, 2010. 524 с.
Рогов Е.И., Симончик Т.В. Особенности профессиональных представлений у аддиктивных подростков в разных типах образовательных организаций // Известия Южного Федерального университета. Педагогические науки. 2015. № 8. С. 101-110.
Смирнова Т.П. Психологическая коррекция агрессивного поведения детей: Диагностические критерии, коррекционная работа, психологические методики. Ростов н/Д: Феникс, 2004. 160 с.
Струкова А.Р. Младший и средний школьный возраст: психологические особенности развития и целесообразность применения творческих видов деятельности на уроке // Молодежный научный вестник. Педагогические науки. 2017. №12.
Фромм Э. Анатомия человеческой деструктивности / Перевод П.С. Гуревич. М.: Аст, Хранитель, 2007. 624 с.
Фурманов И.А. Психология детей с нарушениями поведения: пособие для психологов и педагогов. М.. ВЛАДОС, 2010. 351 c.
Яковлева Т.В. Взаимосвязь агрессивности с просмотром художественных фильмов в старшем подростковом возрасте // Научно-теоретический журнал «Ученые записки». 2010. № 6. С. 123- 127.