Research of strategies for fostering the spirit of struggle among students of border colleges and universities in the era of social networks

Authors

  • Sun Yue Heihe University Heilongjiang

DOI:

https://doi.org/10.25726/a4978-1994-4924-r

Keywords:

social networks, students, border colleges, universities, fostering the spirit of struggle

Abstract

In the modern world, education and upbringing of young people play a special role in the development of society, as they are the basis for the formation of values, worldview and skills of the younger generation. Recent studies show that the active use of social networks in the educational process contributes to strengthening the spirit of struggle among students. According to statistics, the number of users of social networks in the world reached 4.2 billion people in 2021, which is 53.6% of the total population of the earth. In this regard, there is a need to study the impact of social networks on the process of education and training of students, especially in border colleges and universities in China and Russia, where special attention is paid to the development of intercultural communication and overcoming language barriers. This study is aimed at analyzing strategies for fostering the spirit of struggle among students of border colleges and universities in China and Russia in the era of social networks. The study surveyed 1,500 students from five different educational institutions in China and Russia living in border regions. The main objectives of the study are to study the use of social networks in the process of education and upbringing, as well as to determine their impact on the development of the spirit of struggle and motivation of students. To achieve these goals, the study used methods such as student questionnaires, analysis of programs and strategies for the development of education and upbringing of the CPC and Russia, as well as the study of speeches and speeches of political leaders of both countries on the topic of education and upbringing of youth.

References

Бай Цзяюй, Фэн Вэйвэй Исследование развития китайско-российского сотрудничества с целью углубления отношений между великими державами нового типа - От «Шелкового пути по льду» к «Голубому партнерству» // Тихоокеанский журнал. 2019. № 4. С. 53-63.

Ван Личунь, Чжао Хун, Чжан Хонгян, Лун Жунся. Университеты осуществляют инновационное преподавание культуры традиционных праздников // журнал Чуаньшань, 2009. № 3. С. 221-224.

Ван Пин, Хэ Чэнли. Исследование марксистского теоретического образования молодых учителей и студентов в китайских университетах // Northeast Normal University Press. 2005.

Ге Синьронг, Новая ситуация в китайско-российском туристическом сотрудничестве //

Коммерческая экономика, 2017.- № 12. - с. 61-62.

Юй Сюэцянь, Современное управление туристическим рынком. Пекин: издательство туризма образования, 1989 г.

Забродина Л. А. Диагностика личностных достижений студентов как инструмент работы руководителя группы // Информио. https://www.informio.ru/publications/id1643/Diagnostika-lichnostnyhdostizhenii-studentov-kak-instrument-raboty-rukovoditelja-gruppy.

Ли Лин. Ценностные ориентации молодежи КНР в условиях построения социалистической рыночной экономики: доклад, ПГУ. 2003.

Ли Ян, Чжан Аньци, Исследование потенциала развития туристического сотрудничества провинции Хэйлунцзян с Россией // Руководство по экономическим исследованиям. 2018. № 2. С. 105- 107.

Лэй Шуан Анализ развития китайско-российского туристического сотрудничества // Современная экономика. 2017. № 21. С. 20-21.

Чжан Пэн, Анализ современной ситуации и преимущества развития китайско-российского туризма в новом столетии // Глобальная география человека. 2016. № 20.

Тихонова Е.В. Социально-психологическая диагностика студентов как основа

профессиональной ориентации // Знание. Понимание. Умение. 2008. № 2. С. 49-54.

Хуан Цзяньцзюнь, Чжоу Чжоу. Проблемы и меры противодействия идеологической работе в колледжах и университетах // Исследования марксизма. 2017.

Чжао Линьбинь. Интерпретация марксизма в Китае // Tongji University Press. 2008.

Чжэн Юнтин, Линь Бохай. Придерживайтесь лидерства и дискурса идеологической работы в колледжах и университетах // Идеологическое и теоретическое образование. 2015.

Чэнь Сяохуань. Исследование по усилению патриотического воспитания студентов на основе выдающейся китайской традиционной культуры // Вестник специального высшего учебного заведения г. Чифэн: издание по литературе, философии и общественным наукам, 2016. № 5. С. 262-264.

Щелина Т.Т., Беганцова И.С. Психололого-педагогическая диагностика развития личности и группы в воспитании современных студентов // Международный научно-исследовательский журнал. 2016. № 10, ч. 4 (52). С. 133-137. https://doi.org/10.18454/IRJ.2016.52.190.

Ян Чжэньчжи, Развитие туристических ресурсов. Чэнду: Сычуаньский народный издательский дом, 2000 г. Географические исследования, 1997, 16 (2).

Се Дуцзюнь, Основы туризма. China Tourism Press, 2005.

Published

2023-05-15

How to Cite

1.
Yue S. Research of strategies for fostering the spirit of struggle among students of border colleges and universities in the era of social networks. УО [Internet]. 2023 May 15 [cited 2024 Nov. 22];13(5):117-24. Available from: https://emreview.ru/index.php/emr/article/view/887