Methods and techniques of teaching dialogic speech in English students of linguistic faculties

Authors

  • Larisa Y. Israilova А.А. Kadyrov Chechen State University
  • Marina U. Zubayraeva Chechen State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.25726/d1355-1789-6765-j

Keywords:

speaking skills, communicative competence, communicative exercises, speech skills

Abstract

The article is devoted to the peculiarities of teaching dialogic speech to first-year students of language faculties. The authors describe the types of communicative or conditional-communicative exercises that, in their opinion, ensure the effectiveness of the educational process and contribute to the development of speech skills and abilities of trainees. A systematic approach to teaching dialogic speech and a set of specially designed exercises, which is considered in this article, can help improve the level of normativity of students' speech and facilitate students' mastery of dialogic speech skills.

References

Николаева С.Ю. Основы современной методики преподавания иностранных языков (схемы и таблицы): Учебное пособие. К.: Ленвіт, 2008. 285 с.

Николаева С.Ю., Бигич О.Б., Бражник Н.О. Методика преподавания иностранных языков в средних учебных заведениях: учебник, издание 2е, исправленное и переработанное. К.: Ленвит, 2002.

Скляренко Н.К. Современные требования к упражнениям для формирования иноязычных навыков и умений // Иностранные языки. 1999. № 3. С. 3-7.

Федеральный государственный образовательный стандарт среднего общего образования (утв. приказом Министерства образования и науки РФ от 17 мая 2012 г. N 413). С изменениями и дополнениями от: 29 декабря 2014 г., 31 декабря 2015 г., 29 июня 2017 г., 24 сентября, 11 декабря 2020 г.

Published

2022-06-20

How to Cite

1.
Исраилова ЛЮ, Зубайраева МУ. Methods and techniques of teaching dialogic speech in English students of linguistic faculties. УО [Internet]. 2022Jun.20 [cited 2024Jul.3];12(6):190-5. Available from: https://emreview.ru/index.php/emr/article/view/469

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>