Economic justification of the transition to a digital educational space

Authors

  • Malika U. Baysayeva Kadyrov Chechen State University

DOI:

https://doi.org/10.25726/r3846-7974-5277-g

Keywords:

university, educational institution, economics, management, research

Abstract

The growing importance of the knowledge economy and the transition to a digital educational space lead to an increase in the importance of the educational component of the economic security of the state and the complication of the conditions for the functioning of higher educational institutions. In these conditions, studies of the features and conditions of management of institutions of higher education are relevant. Institution of higher education according to the legislation on higher education – this educational, educational and scientific institution, which is founded and operates in accordance with the legislation on education, implements educational and professional programs of higher education according to certain educational and educational qualification levels, provides education, upbringing and professional training of persons in accordance with their vocation, interests, abilities and regulatory requirements in the field of higher education, as well as carries out scientific and scientific-technical activities. The main goal of higher education institutions is to provide quality conditions for higher education, training, provision of all types of educational services, ensuring continuity of education and requires the use of new forms and tools for providing educational services.

References

Ахметжанова Г.В., Юрьев А.В. Цифровые технологии в образовании // Балтийский гуманитарный журнал. 2018. Т.7. №3 (24). С. 334-336;

Васюнина М.Л. Финансовое обеспечение вузов: анализ проблем и направлений развития // Экономический анализ: теория и практика. 2018. Т. 1. №1. С. 116-130.

Введенская И.П., Качковский М.А. Применение инновационных методов обучения студентов медицинских вузов в постпандемийный период // Управление образованием: теория и практика. 2022. № 1(47). С. 214-221. DOI 10.25726/a5754-8235-9040-i.

Козлова Н.Ш., Цифровые технологии в образовании // Вестник Майкопского государственного технологического университета. 2019. №1 (40). С. 83-91;

Коротковская, Е.В. Принципы управления финансовыми рисками в деятельности образовательных учреждений // Математическое и компьютерное моделирование в экономике, страховании и управлении рисками. 2019. №4. С. 158-162.

Кочетков Е.П. Цифровая трансформация экономики и технологические революции: вызовы для текущей парадигмы менеджмента и антикризисного управления // Стратегические решения и риск-менеджмент. 2018. Т.10. №4. С. 330-341. DOI: 10.17747/2618-947X-2019-4-330-341.

Лесникова С.Л., Леухова М.Г. Профессиональное самоопределение студентов ВУЗа как условие профессиональной идентичности: аспект отношения к профессиональной карьере // Балтийский гуманитарный журнал. 2018. № 3 (24. С. 253-256.

Люлюченко М.В., Селиверстов Ю.И. Инновационная экосистема вуза как фактор инновационного развития государства // Актуальные проблемы и перспективы развития экономики: российский и зарубежный опыт. 2017. № 12. С. 1711-1720.

Пеша А.В., Камарова Т.А., Патутина С.Ю. Дорожная карта взаимодействия высшего учебного заведения, работодателей и студентов в условиях современной инновационной экономики // Современное образование. 2019. № 1. С. 48-62.

Пономарева О.Н. Роль современных моделей университетов в формировании человеческого капитала // Центр инновационных технологий и социальной экспертизы. 2019. № 5(22). С. 344-353. doi: 10.15350/24097616.2019.5.31.

Мохова О.Л., Башеров О.И., Санникова О.А., Терешина В.Ю.Устойчивое развитие вуза в условиях глобализационных процессов // Управление образованием: теория и практика. 2022. № 1(47). С. 232-241. DOI 10.25726/o6761-0763-6252-d.

Черкасова Е.М. Институциональная система факторов производства // Проблемы современной экономики. 2017. № 4. С. 65—69.

Published

2022-11-15

How to Cite

1.
Baysayeva MU. Economic justification of the transition to a digital educational space. УО [Internet]. 2022 Nov. 15 [cited 2024 Nov. 24];12(10):33-41. Available from: https://emreview.ru/index.php/emr/article/view/621