Education in the context of financial digitalization
DOI:
https://doi.org/10.25726/c0477-5711-4809-Keywords:
Education, digital technologies, training, distance learningAbstract
The development of digital technologies leads to the acceleration of educational processes, as a result of which there are problems associated with the use of time-appropriate practices and teaching methods. Being the most important social institution, education, as practice shows, is increasingly exposed to digital technologies (this is confirmed by the use of distance learning methods during the coronavirus epidemic). The development of digital technologies leads to the acceleration of educational processes, as a result of which there are problems associated with the use of time-appropriate practices and teaching methods. Being the most important social institution, education, as practice shows, is increasingly exposed to digital technologies (this is confirmed by the use of distance learning methods during the coronavirus epidemic). Digitalization radically transforms the organization of the education system, there is a gradual transition from offline to online learning, or, in other words, a process of digitalization is being formed, during which new opportunities for obtaining modern education arise.
References
Бакуменко Я.П. Моделирование эффективности системы высшего образования (вузов) Приволжского федерального округа // Вестник Забайкальского государственного университета. 2021. Т. 27, № 10. С. 85-93.
Еремин В.В. Роботизация и занятость: отложенная угроза // Мир новой экономики. 2019. Т. 13, № 1. С. 23-35.
Иванченко И.В., Романов В.А., Романова М.С., Хубулова В.В. Образование 4.0: новые компетенции для цифровой экономики // Вестник Забайкальского государственного университета. 2021. Т. 27, №7. С. 103-111.
Клочкова E.H., Садовникова H.А. Трансформация образования в условиях цифровизации // Открытое образование. 2019. Т. 23, №4. С. 13-22.
Пленарное заседание Петербургского международного экономического форума. http://www.kremlin.ru/events/president/news/54667
Стариченко Б.Е. Цифровизация образования: реалии и проблемы // Педагогическое образование в России. 2020. № 4. С. 16-26.
Цифровая экономика: как специалисты понимают этот термин. http://www.transliter.ru/autotranslit
Что такое цифровая экономика? Тренды, компетенции, измерение: докл. к XX Апрельской меж- дунар. науч. конф. по проблемам развития экономики и общества (г. Москва, 9-12 апр. 2019 г.). М.: ИД Высш. шк. экономики, 2019. 82 с.
Шваб К. Четвертая промышленная революция. М.: Эксмо, 2016. 138 с.