Education in the context of financial digitalization

Authors

  • Anastasia M. Kurtova Financial University under the Government of the Russian Federation
  • Natalia V. Kuchkovskaya Department of Financial and Investment Management, Financial University under the Government of the Russian Federation

DOI:

https://doi.org/10.25726/c0477-5711-4809-

Keywords:

Education, digital technologies, training, distance learning

Abstract

The development of digital technologies leads to the acceleration of educational processes, as a result of which there are problems associated with the use of time-appropriate practices and teaching methods. Being the most important social institution, education, as practice shows, is increasingly exposed to digital technologies (this is confirmed by the use of distance learning methods during the coronavirus epidemic). The development of digital technologies leads to the acceleration of educational processes, as a result of which there are problems associated with the use of time-appropriate practices and teaching methods. Being the most important social institution, education, as practice shows, is increasingly exposed to digital technologies (this is  confirmed by the use of distance learning methods during the coronavirus epidemic). Digitalization radically transforms the organization of the education system, there is a gradual transition from offline to online learning, or, in other words, a process of digitalization is being formed, during which new opportunities for obtaining modern education arise.

References

Бакуменко Я.П. Моделирование эффективности системы высшего образования (вузов) Приволжского федерального округа // Вестник Забайкальского государственного университета. 2021. Т. 27, № 10. С. 85-93.

Еремин В.В. Роботизация и занятость: отложенная угроза // Мир новой экономики. 2019. Т. 13, № 1. С. 23-35.

Иванченко И.В., Романов В.А., Романова М.С., Хубулова В.В. Образование 4.0: новые компетенции для цифровой экономики // Вестник Забайкальского государственного университета. 2021. Т. 27, №7. С. 103-111.

Клочкова E.H., Садовникова H.А. Трансформация образования в условиях цифровизации // Открытое образование. 2019. Т. 23, №4. С. 13-22.

Пленарное заседание Петербургского международного экономического форума. http://www.kremlin.ru/events/president/news/54667

Стариченко Б.Е. Цифровизация образования: реалии и проблемы // Педагогическое образование в России. 2020. № 4. С. 16-26.

Цифровая экономика: как специалисты понимают этот термин. http://www.transliter.ru/autotranslit

Что такое цифровая экономика? Тренды, компетенции, измерение: докл. к XX Апрельской меж- дунар. науч. конф. по проблемам развития экономики и общества (г. Москва, 9-12 апр. 2019 г.). М.: ИД Высш. шк. экономики, 2019. 82 с.

Шваб К. Четвертая промышленная революция. М.: Эксмо, 2016. 138 с.

Published

2022-04-15

How to Cite

1.
Kurtova AM, Kuchkovskaya NV. Education in the context of financial digitalization. УО [Internet]. 2022 Apr. 15 [cited 2024 Nov. 22];12(3):47-52. Available from: https://emreview.ru/index.php/emr/article/view/358