Structural features of ecological and economic knowledge in pedagogical activity
DOI:
https://doi.org/10.25726/f7123-3884-0008-gKeywords:
ecology, economics, education, pedagogyAbstract
The current stage of socio-economic development is characterized by a significant impact of humanity on the environment. Global warming, lack of drinking water, soil erosion, electromagnetic pollution and other environmental problems lead to the fact that countries and the world community are forced to look for new ways to reduce the negative human impact on nature. In this regard, there is a need to develop and form effective approaches to increasing the level of motivation for environmentally oriented activities. The problem of forming an effective motivational mechanism for the greening of economic activity has not been solved at present and requires additional study. Particular attention should be paid to the activation of internal motivation, the importance and role of which is underestimated by domestic scientists. To date, in Russia, in the field of environmental economics, the forced group of economic methods is quite common, but it requires significant improvement.
References
Абдрахимов В.З., Хабибуллина Л.Е., Абдрахимов Д.В. Исследование регрессивным методом анализа влияния шлака от выплавки ферросплавов на физико-механические показатели керамического кирпича // Эксперт: теория и практика. 2020. № 6. С. 48-59.
Байбатырова Э.Р. Экологический участок как элемент биологического образования // Балтийский гуманитарный журнал. 2018. № 3(24). С. 331-333.
Блиева Ж.М., Оказова З.П. Алгоритм построения интерактивного занятия «мозговой штурм» для студентов-экологов // Современные проблемы науки и образования. 2016. № 3. С. 235.
Герасимов И.П., Яшин А.Л. Экологические проблемы в прошлой, настоящей и будущей географии мира. М.: Наука, 1985. 247 с.
Едалина Т.А. Конструирование и анализ урока с использованием педагогических технологий // Образовательная среда сегодня: стратегии развития. 2016. № 4. С. 191-193.
Корнеева Л.А., Мясникова Н.В. Основные понятия химии окружающей среды: учебное пособие. М.: Издательство МЭИ, 2019. 60 с.
Костин А.А. Необходима комплексная система экологического образования // Экология и промышленность России. 2020. Т. 24, № 11. С. 1-2.
Лобачев Д.А., Абдрахимов В.З. Инновационные направления по экологическому образованию для специалистов по физической культуре // Инновационные проекты и программы в образовании. 2016. № 3. С. 16-20.
Мухамбетов Ф. Н. Экологическое воспитание молодежи // Философия права. 2010. № 3. С. 110-112.
Оказова З.П. Использование биологических задач исследовательского характера в преподавании биологии в высших учебных заведениях // Азимут научных исследований: педагогика и психология. 2018. № 3. С. 180-182.
Плешаков А.А. Окружающий мир. 1 класс. Учебник для общеобразовательных организаций. В 2 ч. Ч. 1 // М.: Просвещение, 2019. 96 с.
Плешаков А.А. Окружающий мир. Рабочая тетрадь 1 класс. Учебное пособие для общеобразовательных организаций. В 2 ч. Ч. 1 // М.: Просвещение, 2019. 68 с.
Хасанова А.Р. Конструирование технологической карты урока в соответствии с требованиями нового стандарта // Фундаментальные и прикладные исследования в современном мире. 2015. № 12-3. С. 152-156.
Korneeva L.A., Myasnikova N.V. Competence-based assessment tool of «Environmental Chemistry» discipline // European Journal of Technical and Natural Sciences, "East West" Association for Advanced Studies and Higher Educaion GmbH. Vienna: 2016. № 4. P. 81-85.