Assessment of the effectiveness of the use of budgetary funds in educational institutions at the regional level: world experience

Authors

  • Zina A. Arsakhanova Kadyrov Chechen State University

DOI:

https://doi.org/10.25726/c3331-6897-6072-g

Keywords:

budget funds, education, priorities, research

Abstract

Education is an important aspect of the development of any society, and budgetary allocations play a crucial role in ensuring quality education. In the Russian Federation, budgetary funds are allocated to educational institutions at the regional level to support their activities and improve the quality of education. However, it is necessary to evaluate the effectiveness of the use of these funds to make sure that they achieve their goals. This scientific work is aimed at assessing the effectiveness of the use of budgetary funds in educational organizations at the regional level of the Russian Federation. The document will review the current state of budget allocations for educational institutions, assess the effectiveness of their use and provide recommendations for improving the use of budget funds in educational institutions. The paper will also consider the main priorities of budget spending in educational institutions and the criteria used to assess their effectiveness. The findings of this study will be useful for policy makers, educational institutions and stakeholders in the education sector in the Russian Federation, as they seek to improve the quality of education through effective budgetary allocation.

References

Акашева В.В., Евдокимова Н.В. Особенности организации бухгалтерского учета в государственных (муниципальных) учреждений // Экономические исследования и разработки. 2017. №4. С. 12-16.

Андреева О.В., Капцова В.С., Ткач Е.В. Особенности программно-целевого бюджетирования в разрезе национальных проектов и государственных программ // Фундаментальные исследования. 2020. № 7. С. 7-11.

Белова С.Н. Финансовый контроль как важнейшая функция управления при оценке содержания карты внутреннего контроля в бюджетной сфере // Systems and Management. 2020. Т. 2. № 1. С. 68-79.

Езангина И.А., Захарова Ю.И. Совершенствование инструментов проектного финансирования в реализации стратегии пространственного развития России (на примере приоритетных отраслей) // Финансы: теория и практика. 2020. № 24(2) С. 22-38.

Ендовицкий Д.А., Бахтурина Ю.И. К вопросу об организации внутреннего финансового контроля и аудита в школах // Международный бухгалтерский учет. 2021. № 6. С. 608-623.

Корольков С.A., Лосев A.Г., Тараканов В.В. Управление образовательными программами через внедрение учебно-финансовых планов // Университетское управление: практика и анализ. 2016. № 4. С. 49-55. https://doi.org/10.15826/umj.2016.104.027

Лосев A.Г., Корольков С.A., Тараканов В.В. Mодель финансового обеспечения выполнения целевых показателей эффективности работы вуза // Университетское управление: практика и анализ. 2017. Т. 21. № 6. С. 49-57.

Никулина Д.Д., Цельникер Г.Ф. Финансовый мониторинг как субъект финансового контроля // Современная школа России. Вопросы модернизации. 2021. № 3-1 (36). С. 210-212

Об утверждении Положения по ведению бухгалтерского учета и финансовой отчетности в секторе государственного управления. Приказ Министерство финансов Кыргызской Республики от 29 июня 2017 года № 97-П.

Пивкина М.А. Особенности учета основных средств в бюджетных организациях // Международный журнал гуманитарных и естественных наук. 2019. № 12-3 (39). С. 121-125. DOI 10.24411/2500-1000-2019-11947.

Рогова Т.M. Проблемные вопросы в финансировании высшего образования. Образование. Наука. Научные кадры. 2020. № 4. С. 234-236. https://doi.org/10.24411/2073-3305-2020-10245

Степанов С.Ю. Проблема цифровизации и стратегии развития непрерывного образования // Непрерывное образование: XXI век. 2020. Вып. 2 (30). DOI: 10.15393/j5.art.2020.5684.

Титова Е.А. Особенности учетных показателей для целей финансового контроллинга в школах // Бухгалтерский учет и налогообложение в бюджетных организациях. 2021.№ 4. С. 33-39.

Усова С.Н. Проблемы и возможности электронного повышения квалификации педагогов в условиях цифровизации образования // Научное обеспечение системы повышения квалификации кадров. 2020. № 1(42). С. 43-57.

Фоменко С.Л. Готовность педагогов к реализации образовательного процесса в условиях цифровизации образования // Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ). 2022. № 3(11). С. 36-50. DOI 10.17853/2686-89702022-3-36-50.

Published

2023-06-15

How to Cite

1.
Арсаханова ЗА. Assessment of the effectiveness of the use of budgetary funds in educational institutions at the regional level: world experience. УО [Internet]. 2023Jun.15 [cited 2024Jun.30];13(6):143-50. Available from: https://emreview.ru/index.php/emr/article/view/936

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>