Monitoring students' progress in the process studying the lexicology of the english language

Authors

  • Razeta D. Shamileva Kadyrov Chechen State University
  • Tumisha I. Gatsieva Chechen State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.25726/c1397-9902-2508-g

Keywords:

control, assessment, educational achievements, future teacher of a foreign language, lexicology of the English language

Abstract

The article is devoted to the problem of control and evaluation as mandatory components of the learning process, the possibilities of this important element of the educational process in stimulating the activity of students of the Faculty of Foreign Languages in mastering one of the theoretical disciplines of a foreign language – lexicology. The article discusses various types of control, including testing, written work, oral exams and project assignments. The authors analyze the effectiveness of each type of control and offer recommendations on its use to determine the level of student achievement. The question of the correlation between the control of academic performance and the general level of proficiency in English vocabulary is also considered. The results of the study will help teachers and teachers to develop more effective methods of monitoring and evaluating students' academic performance in the field of English lexicology.

References

Аванесов В.С. Композиция тестовых заданий. М.: Центр тестирования, 2002. 239 с.

Бережная О.В. Оценка и контроль успеваемости студентов при изучении лексикологии английского языка // Вестник Томского государственного педагогического университета. 2010. № 3. С. 110-113.

Васильева Е.Н. Контроль успеваемости студентов в процессе изучения лексикологии английского языка // Сибирский вестник науки и образования. 2015. № 1. С. 138-141.

Гурьева О.В. Оценка и контроль успеваемости студентов в процессе изучения лексикологии английского языка // Вестник Омского государственного университета. 2012. № 2. С. 126- 130.

Денисова И.С. Контроль успеваемости студентов в обучении лексикологии английского языка // Вестник Тюменского государственного университета. Гуманитарные исследования в северных регионах. 2017. № 2. С. 114-119.

Дидактика средней школы: некоторые проблемы современной дидактики: учеб. пособие для слушателей ФПК директоров общеобразоват. школ и в качестве учеб. пособия по спецкурсу для студентов пед. ин-тов / Под ред. М.Н. Скаткина. 2-е изд., перераб. и доп. М.: Просвещение. 319 с.

Зайцева Н.Н. Контроль и оценка успеваемости студентов при изучении лексикологии английского языка // Вестник Московского университета имени С. Ю. Витте. 2011. № 2. С. 127-131.

Пидкасистый П.И. Педагогика. М.: Педагогические общество России, 1998. 640 с.

Рувинский Л.И., Кобыляцкий И.И. Основы педагогики. М.: Просвещение, 1985. 223 с.

Ушинский К.Д. Собрание сочинений. М.: Изд-во Акад. пед. наук РСФСР, 1949. Т. 6. 256 с.

Published

2023-06-15

How to Cite

1.
Шамилева РД, Гациева ТИ. Monitoring students’ progress in the process studying the lexicology of the english language. УО [Internet]. 2023Jun.15 [cited 2024Jul.3];13(6):182-7. Available from: https://emreview.ru/index.php/emr/article/view/941