The basic principles of the organization of distance learning of physicians
DOI:
https://doi.org/10.25726/u0218-5282-8343-gKeywords:
distance learning, medicine, institutions, universityAbstract
Currently, the issues of distance learning in the world, taking into account the quarantine restrictions of education, are extremely relevant in Russia COVID-19 and the forced introduction of distance and blended learning by institutions of higher education. Distance learning is distance learning, or distance learning, between a teacher and a student. In institutions of higher education in Russia, elements of distance learning until 2020 were introduced in correspondence departments. The educational process of doctors was implemented on a full-time basis, the correspondence department was represented only by the specialty "Pharmacy". However, pursuant to the Decree of the Government of the Russian Federation "On preventing the spread of COVID-19 coronavirus in Russia" and the order of the Ministry of Education "On organizational measures to prevent the spread of COVID-19 coronavirus", distance learning was introduced in institutions of higher medical education. The sudden introduction of distance learning in institutions of higher medical education, which classically worked full-time, revealed a number of problems, which primarily consisted in the unavailability of the institutions themselves for such training: logistical, methodological and psychological. In addition, the attitude of society to distance learning, combined with the stressful situation as a result of the COVID-19 epidemic and quarantine restrictions, has posed a number of challenges to distance learning of physicians.
References
Амлаев К.Р., Кошель В.И., Ходжаян А.Б. Медицинский вуз в условиях пандемии COVID19: новые вызовы и выученные уроки // Медицинское образование и профессиональное развитие. 2020. Т. 11. № 3. С. 176-185.
Андреева А.Д. Диагностика эмоционального отношения к учению в среднем и старшем школьном возрасте. Научно-методические основы использования в школьной психологической службе конкретных психодиагностических методик. Москва: АПН СССР, 1988. 166 с.
Воробьева Е.И. Информатизация иноязычного образования: основные направления и перспективы: монография. Архангельск: Поморский ун-т, 2011. 123 с.
Григорян Н.А., Колмакова Т.С., Галустян Л.К. Степень роста тревожности обучающихся дистанционно на первом курсе РостГМУ в связи с пандемией новой коронавирусной инфекции // Проблемы современного образования. 2020. № 5. С. 31-37.
Дружилов С.А. Гигиенические аспекты информационно-технологической зависимости человека в новой реальности // Гигиена и санитария. 2019. № 98 (7). С. 748-753.
Куприянов Р.В., Кузьмина Ю.М. Психодиагностика стресса: практикум / М-во образ. и науки РФ, Казан. гос. технол. ун-т. Казань: КНИТУ, 2012. 212 с.
Кучма В.Р., Седова А.С., Степанова М.И. и др. Особенности жизнедеятельности и самочувствия детей и подростков, дистанционно обучающихся во время эпидемии новой коронавирусной инфекции (COVID-19) // Вопросы школьной и университетской медицины и здоровья. 2020. № 2. С. 4-23.
Леонова И.И. Влияние информационных технологий на психологическое здоровье студентов // Перспективы науки. 2013. № 9 (50). С. 45-58.
Сетко Н.П., Булычева Е.В., Сетко А.Г., Пархета К.А. Гигиеническая характеристика факторов риска развития интернет-зависимости у студентов медицинского образовательного учреждения высшего образования // Оренбургский медицинский вестник. 2019. № 2 (26). С. 68-72.
Цирюльник А.Ю. Использование дистанционного формата обучения студентов в образовательном процессе // Международный научно исследовательский журнал. 2020. № 6 (96). С. 92-95.