Practical training of pedagogical students in the context of pedagogical specialty certification

Authors

  • Wang Lin Heihe University
  • Guan Yue Heihe University
  • Wang Fujun Heihe University

DOI:

https://doi.org/10.25726/u3079-2146-2465-t

Keywords:

practical training, pedagogical training, China, pedagogical specialty certification

Abstract

In the era of comprehensive globalization and lightning-fast technological transformations, the educational sphere is facing unprecedented problems. World leaders are diligently looking for progressive methodologies focused on the formation of outstanding professionals who adequately respond to dynamic transformations in the pedagogical field. China, representing an economic mega-power with an extensive and multifunctional educational system, intensively directs resources to modernize its pedagogical direction. The emphasis on the need for practical teacher training in China is due to both strategic national directives and numerous studies implemented both domestically and internationally. In this regard, the main emphasis is placed on the symbiosis of traditional pedagogical techniques and avant-garde educational technologies. However, global innovations in the field of education, such as the concepts of continuing education, digital transformation and humanistic orientation, pose a challenge to Chinese educational institutions to ensure flexibility and prompt response to challenges. In this perspective, the importance of pedagogical qualifications becomes very high. The purpose of this material is to study the features of the practical training of future teachers in China, to identify key trends and problems that can determine the trajectory of pedagogical doctrine in the country.

References

Доу Ф., Жебылева Т.Е. Особенности и взаимосвязи процессов художественно-педагогического образования в России и Китае // Региональная культура как компонент содержания современного художественного образования: материалы третьей Всероссийской научно-практической конференции с международным участием. Вып. 3. Под ред. Г.М. Корякиной, В.В. Абрамовой, И.М. Елисеевой. Липецк: 2018. 107-114 с.

Жданова П.В., Комое В.Э. Анализ и сравнительная оценка роли наукоградов в инновационном развитии регионов Российской Федерации // Вестник Тульского филиала Финуниверситета. 2019. № 1-2. С. 110-113.

Игна О.Н. Ведущие цели и принципы современной профессиональной подготовки учителя // Вестник Томского государственного педагогического университета. 2015. № 12 (165). С. 36-41.

Кэ М. Влияние русского искусства на современных китайских художников // Современная наука: актуальные проблемы теории и практики. Серия: Познание. Московский государственный академический художественный институт имени В.И. Сурикова. 2018. № 12 (87). С. 34-36.

Пак Н.И. Студент-центированное обучение в образовательных кластерах // I Международная научная конференция «Информатизация образования и методика электронного обучения». Красноярск: Сибирский федеральный ун-т. 2016. С. 4. URL: http://conf.sfu-kras.ru/it-edu/participant/14783

Фань Цзои. Особенности развития интерактивных цифровых технологий обучения в музыкальном образовании в Китае // Современные тенденции развития науки и мирового сообщества в эпоху цифровизации. М.; 2022. С. 57-63.

Цай Юаньпэй. Эстетическое воспитание // Сборник статей по художественному образованию КНР Нового и Новейшего времени. Шанхай: Образование Шанхая, 2020. 352 с.

Цзян Шанжун. Педагогический потенциал взаимодействия систем вокального воспитания студентов в музыкально-педагогических вузах России и Китая. М.; 2019. 195 с.

Чжан Сяоли. Музыкальное пространство и время // Мир музыки. 2018. № 1008-3359.

Чжао Цзюмин, Гао Сяохуэй. Мысли о реализации реформы подготовки бакалавров на основе «студенто-ориентированного обучения» // Исследование китайского высшего образования. 2017. № 8. С. 36-40.

Чэнь Чжаомин. Высшая средняя школа Китая в условиях современных реформ образования: дисс. канд. пед. наук. Чита, 2020. 328 с.

Шибаршина С.В. Научные коммуникации и коллаборации в сети как возможные зоны обмена // Социология науки и технологий. 2019. Т. 10. № 2. С. 75-92. DOI 10.24411/2079-0910-2019-12004

Albahari A., Barge-Gil A., Pérez-Canto S., Modrego A. The influence of science and technology park characteristics on firms' innovation results // Papers in Regional Science. 2018. Vol. 97. № 2. P. 253-279.

Estrella F.J., Cevik Onar S. et al. Selecting firms in University technoparks: A hesitant linguistic fuzzy TOPSIS model for heterogeneous contexts // Journal of Intelligent. 2017. Vol. 33. № 2. P. 1155-1172. DOI 10.3233/JIFS-16727

Tarasov A. Modern problems of improving the quality of teacher training in China. News Volgograd State Pedagog Univ, 2019. по. 9 (142). Pp. 84-88.

Treffinger D.J., Schoonover P.F., Selby E.C. Educating for creativity & innovation: a comprehensive guide for research-based practice. New York: Routledge, 2021. 306 p.

Zhao Z., Liu Z., Gao L., Pan D., Song J. Comparison of art education between China and foreign countries: Taking educational ideas as an example. In: 4th International Conference on Culture, Education and Economic Development of Modern Society (ICCESE 2020). Zhengzhou: Atlantis Press, 2020. Pp. 965-968.

Published

2023-09-15

How to Cite

1.
Линь В, Юэ Г, Фуцзюнь В. Practical training of pedagogical students in the context of pedagogical specialty certification. УО [Internet]. 2023Sep.15 [cited 2024Jul.3];13(9):292-300. Available from: https://emreview.ru/index.php/emr/article/view/1056