Problematic issues of the introduction of high-quality continuous professional development of doctors

Authors

  • Gaina A. Arsakhanova Chechen State University named after A-X.Kadyrova

DOI:

https://doi.org/10.25726/b5748-2686-0853-u

Keywords:

continuing education, doctor, medicine, management

Abstract

Our success in the fight against the pandemic and current and future epidemics of infectious and noncommunicable diseases depends on which doctors will be trained by the higher medical school. According to the definition of the World Federation of Medical Education (WFME), continuous professional development of doctors (hereinafter referred to as NPR) is a period of education and training of doctors, beginning after completion of basic medical education and postgraduate training and continuing thereafter throughout the professional life of each doctor. Continuous professional development means the continuous development of medical and non-medical competencies, including professionalism, interpersonal, managerial and communication skills. Currently, the main regulatory documents that define the foundations of continuous professional development of doctors are the Decree of the Government of the Russian Federation of February 9, 2022 No. 140 "On the Unified State Information system in the field of healthcare".

References

Агабабян Л.Р. Особенности чистопрогестиновой контрацепции у женщин с преэклампсией/эклапмсией // Вопросы науки и образования. 2019. № 26 (75). С. 70-76.

Антонович М.Ю., Любченко М.Ю. Дистанционное обучение в медицине// Медицина и экология. 2019. №1. C.119-122.

Дехканов Т.Д. Морфология флюоресцирующих структур двенадцатиперстной кишки // European research. 2019. С. 183-187.

Дистанционное обучение (опыт реализации в ВКГТУ) / под ред. ГМ. Мутанова. УстьКаменогорск: ВКГТУ, 2006. 320 с.

Канаво В. Достоинства и недостатки дистанционного обучения через интернет // Бизнесобразование в России. http://www.curator.ru/doplus.html.

Каримов Х.Я., Тен С.А., Тешаев Ш.Ж. Влияние факторов внешней среды на мужскую репродуктивную систему // Пробл. биол. и мед. 2007. Т. 2. С. 88-93.

Кодиров О.Н. Применение препарата дермазол при лечении наружных отитов у детей // Вестник Казахского Национального медицинского университета. 2014. № 2-3. С. 59.

Насретдинова М.Т. Изменения стабилометрических показателей у пациентов с системным головокружением // Оториноларингология. Восточная Европа. 2019. Т. 9. № 2. С. 135-139.

Насретдинова М.Т., Карабаев Х.Э. Совершенствование методов диагностики у пациентов с головокружением // Оториноларингология Восточная Европа. 2017. Т.7. № 2. С. 194-198.

Раимкулова Д.Ф., Ризаев Ж.А. Критерии диагностики внебольничной пневмонии у детей с кариесом зубов // Stomatologiya. 2017. № 3. С. 99-101.

Черноталова К.Л., Гончаренко Е.Е. Дистанционное обучение в самостоятельной работе студентов очной формы обучения технических вузов // Концепт. 2013. №11. С. 68-74.

Published

2022-06-15

How to Cite

1.
Arsakhanova GA. Problematic issues of the introduction of high-quality continuous professional development of doctors. УО [Internet]. 2022 Jun. 15 [cited 2024 Nov. 25];12(5):10-7. Available from: https://emreview.ru/index.php/emr/article/view/420

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>