Economic education in Russia in integration multi-level systems

Authors

  • Yuri V. Zabaykin Sergo Ordzhonikidze Russian State Geological Exploration University
  • Ekaterina V. Krasavina Russian Customs Academy
  • Vladimir A. Sologub South Russian Institute of Management -Branch of the Russian Academy of National Economy
  • Irina A. Khasheva South Russian Institute of Management -Branch of the Russian Academy of National Economy

DOI:

https://doi.org/10.25726/d3082-4921-4797-x

Keywords:

economic education, Russia, multi-level systems, social protection, new professions

Abstract

According to its content, the current standards of higher economic education should be considered the standards of the first generation, followed by the development of standards of the second, third and subsequent generations, which will reflect current and future trends in the development of education, namely: its diversification, consistency, continuity, intensification of educational processes and their informatization. The development of standards of economic education provides for: modernization of industry standards of higher education of different educational and qualification levels; introduction of forms and methods into the educational process that ensure its enhanced orientation to practical or scientific training of students, depending on the
educational qualification level. Education is the basis of social, political, economic, spiritual and cultural development of society. One of the important strategic objectives of higher education institutions in Russia is integration into a single European educational and scientific space. An analysis of the practical activities and theoretical works of cooperators and teachers shows that both Western European scientists and domestic teachers indicate the use of psychological research methods in professional orientation, the development of economic education, the acquisition of new professions as a factor of social protection in new socio-economic conditions.

References

Бабич Е.В., Мишустина С.Ю., Анастасьева А.А. Инновации в образовании или инновационное образование // Методы и механизмы реализации компетентностного подхода в психологии и педагогике : сб. статей междунар. науч. -практ. конф. М., 2018. С. 13-15.

Захарова Д.В., Егменова К.А. Дистанционное обучение как инновация в образовании // Традиции и инновации в образовательном пространстве России: материалы IV Всерос. науч.-практ. конф. М., 2015. С. 37-39.

Истрофилова О.И. Инновационные процессы в образовании: учеб.-метод. пособие. Нижневартовск, 2014.

Колобкова А.А. Учебные книги по французскому языку в России XVIII века // Проблемы современного образования. 2020. № 5. С. 163-171. DOI 10.31862/2218-8711-2020-5-163-171.

Левандовская М.П., Моспанова Н.Ю. Управленческая компетентность педагога и ее формирование в системе повышения квалификации // Социально-психологические вызовы современного общества. Проблемы. Перспективы. Пути развития. Материалы IV Международной научно-практической конференции. 2019. С. 274-278.

Об образовании в Российской Федерации : [Федеральный закон от 29.12.2012 № 273-ФЗ (ред. от 31.07.2020)].

Об утверждении федерального государственного образовательного стандарта высшего образования по направлению подготовки 38.03.01 «Экономика» (уровень бакалавриата): [Приказ Министерства образования и науки РФ от 12.11.2015 № 1327].

Об утверждении федерального государственного образовательного стандарта высшего образования — бакалавриат по направлению подготовки 38.03.01 «Экономика» : [Приказ Мино-брнауки России от 12.08.2020 № 954].

Полякова А.Г. Инновации в образовании: дистанционное сопровождение учебного процесса студентов заочной формы обучения // Актуальные задачи современной науки и образования: теоретические и прикладные аспекты: сб. науч. трудов по материалам междунар. науч.-практ. конф. М., 2015. С. 67-68.

Прядко И.А., Гладкова И.О. Инновации в образовании. Университетское образование // Современный взгляд на будущее науки: сб. статей междунар. науч.-практ. конф. М., 2015. С. 188-191.

Сергеева С.А., Иванова Е.В., Удот Э.М. Чемпионат школы по финансовой грамотности // Концепция «общество знаний» как новая форма постиндустриального общества: сб. статей междунар. науч.-практ. конф. Уфа, 2020. С. 265-267.

Усынина Н.Г. Инновации в бухгалтерском образовании // Профессиональное образование и общество. 2015. № 2 (14). С. 82-83.

Хасанов С.Ш. Различия между традиционной системой образования и системой образования, которая базируется на современных инновациях // Ученый XXI века. 2017. № 1-1 (26). С. 51-52.

Чупрова Л.В., Ершова О.В., Муллина Э.Р., Мишурина О.А. Инновационный образовательный процесс как основа подготовки современного специалиста // Современные проблемы науки и образования. 2014. № 6.

Published

2022-04-15

How to Cite

1.
Zabaykin YV, Krasavina EV, Sologub VA, Khasheva IA. Economic education in Russia in integration multi-level systems. УО [Internet]. 2022 Apr. 15 [cited 2024 Nov. 22];12(2):186-92. Available from: https://emreview.ru/index.php/emr/article/view/335