Usage of integrated lessons for develop students' communication skills
DOI:
https://doi.org/10.25726/s8065-5142-2766-hKeywords:
integrated lesson, English, socio-cultural competence, communication skillsAbstract
The article is devoted to the study of the process of organizing integrated lessons for the development of communication skills. The paper considers the content, stages and system of exercises for the development of communication skills of high school students during integrated lessons. The technology of work during integrated lessons and the technology of development of communication skills are substantiated. Many scientists have come to the conclusion that combining different types of systems for the formation of a new one is not only a necessity, but also the main task in modern education. According to them and testimonies (N. Antonova, N. Valueva and others), it was the use of integrated learning that gave an incredible positive result in the formation of communication skills that can be used in everyday life. The ability to integrate, that is, to combine various activities in the study of a foreign language, gives a positive result, so it is important not only for a particular discipline, but for all academic disciplines together. The structure of an integrated lesson is conditioned by the set goal and objectives, which is determined by the content of education and the characteristics of the activities of students and teachers. The use of integrated technology imposes certain requirements on the main technological stages of an integrated lesson.
References
Демидова Т.Е., Тонких А.П. Реализация проблемного обучения в вузе // Начальная школа плюс До и После. 2004. № 4. С. 6-12.
Майорова О.Н. Здание Алатырского филиала ЧГУ: из истории архитектурного памятника // Университетское образование в полиэтничных регионах Поволжья: к 50-летию чувашского государственного университета имени Ульянова И.Н. (VI Арсентьевские чтения): Сборник статей, Чебоксары, 15–16 октября 2015 года. Чебоксары: Общество с ограниченной ответственностью "Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс", 2015. С. 149-156.
Майорова О.Н., Паравина М.Н., Анна Васильевна Арсентьева - ученый, гражданин, наставник // Парадигмы университетской истории и перспективы университетологии (к 50-летию Чувашского государственного университета имени Ульянова И.Н.) : VII Арсентьевские чтения, Чебоксары, 12–14 октября 2017 года / Редколлегия: Широков О.Н., Иванова Т.Н., Агеева Н.Н., Краснова М.Н.. Чебоксары: Общество с ограниченной ответственностью «Издательский дом «Среда», 2017. С. 66- 69.
Мальчикова Н.К. Проблемное задание как средство развития творческого мышления обучающихся на занятиях английского языка // Современный университет в цифровой образовательной среде: ориентир на опережающее развитие: материалы X Международной учебно-методической конференции, Чебоксары, 25 октября 2018 года. Чувашский государственный университет имени Ульянова И.Н. Чебоксары, 2018. С. 138-141.
Немкова М.П. Междисциплинарная интеграция как один из факторов формирования профессиональных компетенций // Современные тенденции в управлении промышленными инновационными организациями: Сборник научных статей Региональной научно-практической конференции с международным участием, посвященной 50-летию Чувашского государственного университета им. Ульянова И.Н., Алатырь, 28–29 сентября 2017 года. С. 69-73.
Немкова М.П., Мальчикова Н.К. Качественная профориентация как один из факторов конкурентоспособности вуза // Социальные и педагогические вопросы образования : Сборник материалов Международной научно-практической конференции, Чебоксары, 12 мая 2020 года. Общество с ограниченной ответственностью «Издательский дом «Среда», 2020. С. 75-78.