The importance of educational models for the development of cooperative relations with production

Authors

  • S.I. Dvoeglazov Russian State Geological Exploration University
  • Y.V. Zabaykin Russian Biotechnological University

DOI:

https://doi.org/10.25726/q3141-8009-4434-z

Keywords:

industry, education, technical base, equipment, career guidance

Abstract

Under the influence of ideological concepts, the restructuring of the social structure, industrial education takes priority in art educational institutions in Russia. These institutions were directed to the training of master artists for industry and developed as Higher Art and Industrial Institutions, like the Moscow VKhUTEMAS (1920-1932), whose programs were to be implemented by art educational institutions throughout the Soviet Union. Easel forms of fine art occupied a more modest place, the theory of "industrial art" dominated. The development of industry required an increase in the number of specialists in various sectors of the economy. Here it is appropriate to turn to the history of another technical educational institution in Moscow – MTSU. Since October 1967, the Institute began training technologists in the specialization "furniture design". But it was not only in the furniture art that industrial education was needed. As part of the research of the article, we will analyze the diversity of possible professions in the labor market, where preliminary industrial education is necessary.

References

Альтшуллер Генрих. Найти идею: введение в ТРИЗ — теорию решения изобретательских задач. М., Альпина Паблишер, 2020. 408 c.

Балацкий Е.В., Екимова Н.А. Механизмы интеграции вузов и реального сектора экономики // Journal of Economic Regulation (Вопросы регулирования экономики). 2021. № 12 (3). С. 58-75. DOI: 10.17835/2078-5429.2021.12.3.058-075

Деменов А.Г. Инженерный инкубатор - интеграция науки, образования и бизнеса // Вестник Кузбасского государственного технического университета. 2020. № 4. C. 70-73.

Казаков Ю.М., Башкирцева Н.Ю., Журавлева М.В., Ежкова Г.О., Сироткин А.С., Эбель А.О. Инженерное образование на основе интеграции с наукой и промышленностью // Высшее образование в России. 2020.№ 12. C. 105-118.

Королькова Н.А., Васютина Е.С. Коллаборация как источник трансформации бизнесмоделей // ЭКО. 2020. № 4. С. 176-189.

Колобкова А.А. Исторический экскурс становления и развития методики преподавания иностранных языков в российских университетах // Педагогический журнал. 2019. Т. 9. № 4-1. С. 73-88.

Куликова В.В., Воливок О.А. Интеграция науки и образования в вузе на примере научноучебных групп // Азимут научных исследований: педагогика и психология. 2021. Т. 10. № 2 (35). C.189-192.

Лойко Л.Е. Правовые институциональные структуры Союзного государства Беларуси и России // Большая Евразия: развитие, безопасность, сотрудничество. Вып. 3. М., 2021. Ч. 1. С. 199-202.

Румянцев Е.В., Мальми Н.П., Егорова Е.В., Данилова Е.А., Гришина Е.П., Зуева Г.А. Практическое руководство по подготовке и защите диссертации. Иваново, ФГБОУ ВО «ИГХТУ». 2021. 87 с.

Сероштан М.В, Кетова Н.П. Современные российские университеты: позиционирование, тренды развития, возможности наращивания конкурентных преимуществ // Высшее образование в России. 2020. Т. 29. № 2. С. 27-41. DOI: https://doi.org/10.31992/0869-3617-2020-29-2-27-41

Хансен М. Коллаборация. Как перейти от соперничества к сотрудничеству / пер. с англ. Ю. Гиматовой. М. : Манн, Иванов и Фербер, 2017. 288 с.

Чечина О.Н. Научно-методические основы проектирования биохимических предприятий: монография. Самара, Сам. гос. техн. ун-т, 2021.

Published

2022-10-15

How to Cite

1.
Двоеглазов С, Забайкин Ю. The importance of educational models for the development of cooperative relations with production. УО [Internet]. 2022Oct.15 [cited 2024Jul.3];12(8):286-92. Available from: https://emreview.ru/index.php/emr/article/view/574