Organization of the first-year students independent work in english lessons of the university
DOI:
https://doi.org/10.25726/y3913-2007-9854-pKeywords:
independent work, student, foreign language, pedagogical technologiesAbstract
The article is devoted to the problem of effective organization of independent work in English for firstyear students of the Faculty of Philology. The article defines the essence of independent work, analyzes the basic principles of organizing independent work in English, presents the most effective forms and methods of independent work of students of the Faculty of Philology in the process of learning English. This article examines the organization of independent work in English lessons of first-year university students. Independent work is an important component of the educational process that allows students to develop skills of self-organization, selfstudy and application of language knowledge. The article discusses various methods and forms of organizing independent work, including individual and group tasks, the use of electronic resources and communication platforms. The advantages of independent work and methods of its evaluation are also discussed. The study is of interest to English language teachers working with first-year university students, and can serve as a basis for developing effective practices of independent work.
References
Алиева П.М. Самостоятельная работа учащихся как неотъемлемое звено процесса обучения иностранному языку // Педагогический вестник. 2022. № 24. С. 9-11.
Гез Н.И. Методика обучения иностранным языкам в средней школе: Учебник / Гез Н И., Ляховицкий М.В., Миролюбов А.А. и др. М.: Высшая школа, 1982. 373 с.
Козаков В.А. Самостоятельная работа студентов и ее информационно-методическое обеспечение. К.: Высшая школа, 1990. С. 112.
Смирнова М.И., Коршунова И.Г. Виды и формы самостоятельной работы студентов при изучении иностранного языка // Филологические науки. вопросы теории и практики. 2015. № 11-2 (53) С. 155-160.
Александрова Н.А. Организация самостоятельной работы студентов на занятиях по английскому языку // Вестник Российского университета дружбы народов. Серия: Вопросы образования: языки и специальность. 2018. № 4. С. 45-50.
Вербицкая А.А. Методические рекомендации по организации самостоятельной работы студентов на занятиях по английскому языку // Вестник Волгоградского государственного педагогического университета. 2019. № 3. С. 34-40.
Гусева О.В. Самостоятельная работа студентов на уроках иностранного языка в вузе // Иностранные языки в школе. 2016. № 2. С. 42-48.
Константинова Н.В. Организация самостоятельной работы студентов на английском языке // Вестник Нижегородского университета им. Н. И. Лобачевского. 2018. № 2. С. 44-50.
Макарова Е.В. Организация самостоятельной работы студентов на занятиях по английскому языку в контексте формирования коммуникативной компетенции // Ученые записки Таврического национального университета им. В. И. Вернадского. Серия: Филология. Педагогика. 2016. Т. 29 (68). № 3. С. 177-181.
Олешук Т.В. Организация самостоятельной работы студентов на уроках иностранного языка // Иностранные языки в школе. 2015. № 3. С. 59-64.
Павлова О.В. Организация самостоятельной работы студентов на уроках английского языка в высшей школе // Вестник Удмуртского университета. Серия 18: Педагогика и психология образования. 2017. Т. 27. № 3. С. 282-286.
Перевалова И.В. Организация самостоятельной работы студентов на занятиях по английскому языку в вузе // Современные проблемы науки и образования: электронное научное издание. 2019. № 2. С. 11-16.
Персонина М.Н. Организация самостоятельной работы студентов на уроках английского языка // Иностранные языки в школе. 2019. № 3. С. 12-19.
Райкова Е.В. Организация самостоятельной работы студентов на уроках английского языка // Вестник Кубанского государственного аграрного университета. 2016. № 63. С. 268-273.
Федоров С.В. Организация самостоятельной работы студентов на занятиях по английскому языку // Научный журнал КубГАУ. 2016. № 125. С. 1-10.