Possibilities of practical application of the discipline «history of the English language» in pedagogical activity

Authors

  • Tamerlan I. Usmanov Chechen State Pedagogical University; Kadyrov Chechen State University
  • Sovdat V. Baydarova Institute of the Chechen Language

DOI:

https://doi.org/10.25726/t2484-9847-5210-l

Keywords:

professional competence, history of the English language, English teacher, professional requirements, diachrony, historical and comparative linguistics, linguistic phenomena

Abstract

The article analyzes the role of the academic discipline "History of the English language" in the formation of professional competence of students - future teachers of English. The possibility of using knowledge of the history of the English language in the pedagogical activity of an English teacher in a secondary school is demonstrated. This article explores the possibilities of practical application of the discipline "History of the English language" in pedagogical activity. The authors analyze the content and methods of teaching this subject, as well as discuss its role and significance in the educational process. The article presents examples of using materials on the history of the English language to develop students' linguistic and cultural thinking, as well as to improve their communication skills. The study confirms that the study of the history of the English language contributes to a deeper understanding of its structure and development, which is an important aspect of pedagogical work in the field of English.

References

Андреева Н.А. Применение тестовых заданий в обучении грамматике иностранного языка. // Вестник Кемеровского государственного университета. 2014. № 3. С. 179-182.

Баранов А.Н. Использование тестовых заданий в процессе обучения грамматике английского языка. // Язык и культура. 2017. № 2. С. 76-82.

Васильева Е.А. Роль тестовых заданий в формировании грамматических навыков у студентов иностранных языков. // Педагогическое образование в России. 2016. № 6. С. 87-92.

Григорьева О.В. Применение тестовых заданий для развития грамматических навыков студентов факультета иностранных языков. // Иностранные языки в школе. 2018. № 3. С. 44-49.

Ермакова Н.И. Роль тестирования в обучении грамматике английского языка на факультете иностранных языков. // Педагогика. 2015. № 2. С. 67-71.

Иванова Т.П. Эффективность использования тестовых заданий для развития грамматических навыков студентов. // Иностранные языки в школе. 2019. № 1. С. 20-25.

Козлова Е.И. Практическое использование тестовых заданий в обучении грамматике иностранного языка. // Иностранные языки в высшей школе. 2016. № 4. С. 51-57.

Пассов Е.И. Коммуникативный метод обучения иноязычному говорению. М.: Просвещение, 1991. 223 с.

Пассов Е.И. Основы коммуникативной методики обучения иноязычному общению. М.: Русский язык, 1989. 277 с.

Скляренко Н.К. Современные требования к упражнениям для формирования иноязычных речевых навыков и умений // Иностранные языки. 1999. №3. С. 3.

Published

2023-06-15

How to Cite

1.
Usmanov TI, Baydarova SV. Possibilities of practical application of the discipline «history of the English language» in pedagogical activity. УО [Internet]. 2023 Jun. 15 [cited 2024 Nov. 22];13(6):15-9. Available from: https://emreview.ru/index.php/emr/article/view/917