Best practices for organizing training of employees of gold mining companies (based on the analysis of open information sources of gold mining enterprises of the Russian Federation)
DOI:
https://doi.org/10.25726/y1764-8446-2247-yKeywords:
Gold mining companies, organization of employee training, mining industry, best practices organization of trainees; targeted training programs.Abstract
The modern mining industry is a technologically advanced sector that needs a skilled workforce. The global demand for relevant specialists poses complex challenges for many companies in the industry, and gold mining companies are no exception. The article analyzes the current practices of a number of leading gold mining companies to develop new models for organizing training and retraining of employees on the basis of open source sites of gold mining companies of the Russian Federation. The positive experience of Polyus and Polymetal companies in training employees is shown, thanks to which a continuous process of creating a team of professionals is carried out, whose skills have helped them to reach a leading position in the industry. The results of this analysis can be used at various levels of organization of personnel training at gold mining enterprises. The analysis of modern research has shown the paucity of information that reveals the specifics of training employees of gold mining companies, and our research is aimed at overcoming this gap. In order to determine the effective experience of gold mining enterprises in developing new models for organizing training and retraining of employees, this study analyzes the official websites of the leading gold mining companies in Russia-PJSC Polyus, Polymetal, JSC Chukotka SCC, JSC Yuzhuralzoloto, Petropavlovsk Group of Companies, JSC Pavlik, PJSC Susmanzoloto, and PJSC Seligdar.»
References
Аветисов Э.С. Содружественное косоглазие. М., 1977.
Бреслав Г.М. Проблемы эмоциональной регуляции общения у дошкольников // Вопросы психологии. 1984. № 3. С.53-59.
Галигузова, Л.Н. Ступени общения: от года до семи лет. М.: Просвещение, 1992. 143 с.
Глозман Ж.М. Общение и здоровье личности. М., 2002. 197 с.
Горянина В.А. Психология общения: учеб. пособие. М.: Академия, 2002. 415 с.
Григорьева Г. Особенности формирования и развития средств общения у дошкольников с нарушениями зрения // Дефектология, 1996. №4. С. 84.
Григорьева Г. Развитие ведущей формы общения у дошкольников с нарушениями зрения // Дефектология, 2001. №2. С. 76.
Григорьева Г.В. Особенности владения невербальными средствами общения дошкольниками с нарушениями зрения // Дефектология. 1998. №5.
Григорян Л.А. Лечебно-восстановительная работа в детских садах для детей с амблиопией и косоглазием. М., 1987.
Жохов В.П., Кормакова И.А., Плаксина Л.И. Реабилитация детей, страдающих содружественным косоглазием и амблиопией. М., 1989.
Ольхина Е.А., Низовцев И.В. Сравнительный анализ учебной мотивации младших школьников с нормой интеллекта, задержкой психического развития и умственной отсталостью.//Проблемы современного педагогического образования. 2016. № 51-7. С. 380-386.
Седова Н.А. Особенности межличностных отношений в школьных группах и коллективах. http://vvedenkashkola.ucoz.ru/
Стебляк Е.А. Методические подходы к коррекции восприятия и понимания социального мира детьми с интеллектуальной недостаточностью // Дефектология. 2016. № 1. С. 27-34.
Чирва Е.И., Карплюк П.Н. Организация воспитательной работы с детьми с ограниченными возможностями в общеобразовательной школе: Методические рекомендации. Горно-Алтайск. Изд-во Г-АГУ, 2004. 76 с.
Шаповал И.А. Методы изучения и диагностики отклоняющегося развития: учеб. пособие. М.: Сфера, 2005. 320 с.