Features of teaching business English in a non-linguistic university
DOI:
https://doi.org/10.25726/l2187-2941-4741-xKeywords:
business english, teaching, non-linguistic university, researchAbstract
Determined by the fact that in modern realities there is a specific need for highly qualified specialists in the field of the latest technologies, environmental protection, economics and business, who would know the language of communication, the most common in world society. For the successful development of the economy and ensuring competitiveness in international markets, we need not just translators, but specialists in various fields of science, technology, and economics who speak a foreign language to the extent necessary for mutual understanding of representatives of different linguistic cultures. With the acceleration of globalization and the spread of international business relations between Russia and other states at the political and economic levels, there is a growing need for highly qualified specialists not only in certain industries, but also able to navigate in the field of international economics and business. In such conditions, it is important for future specialists of various industries to realize the reality and the need for their future ties with the international environment, and one of the priorities of education is the qualitative training of specialists capable of successful professional activity within the world community. In this context, knowledge of English as the language of international communication becomes a necessity for a person. A foreign language in any educational institution is studied primarily for communication, so the learning process should focus on improving the development of all types of speech activity. A modern specialist should study the capabilities of foreign partners, their work, achievements in order to implement the best results in their work; with the help of technical means of communication, direct communication, maintain business contacts, conduct a business conversation with foreign partners; to select literary sources, if necessary, to use general scientific and specific methods of collecting primary information, using scientific methods of information processing.
References
Асророва М.У. Модульные технологии обучения в вузе // Актуальные задачи педагогики : материалы VII Международной научной конференции (г. Чита, апрель 2016 г.). - Чита : Молодой ученый, 2016. - С. 154-156.
Бушуева М.А. Дидактические условия применения концентрированного обучения иностранному языку в неязыковом вузе // Известия Волгоградского государственного педагогического университета. Волгоград: Научный журнал, 2011. № 1 (55). С. 103-106.
Гитман Е.К., М.А. Хлыбова. Концентрированное обучение иностранному языку в неязыковом вузе // монография; федеральное гос. Бюджетное образов. учреждение высшего проф. образов. «Пермская гос.с.-х. акад. им. акад. Д.Н. Прянишникова». Пермь: ИПЦ «Про-кростъ», 2014. 135 с.
Давиденко Е.С., Байдикова Н. Л. Формирование у студентов универсальных компетенций в процессе обучения иностранному языку // Вестник Московского государственного университета. Образование и педагогические науки. 2019. №1 (38). С. 116-130.
Демидова Т.Е., Тонких А.П. Реализация компетентностного подхода в вузе // Проблемы подготовки учителя для современной российской школы : сборник материалов: Тезисы докладов Всероссийской научно-практической конференции преподавателей педагогических учебных заведений: программы учебных дисциплин, специальных курсов и семинаров для студентов педагогических вузов и колледжей, обеспечивающие подготовку к работе по Образовательной системе "Школа 2100", Москва, 02–03 февраля 2007 года. Москва: ООО "Баласс"; Издательский Дом РАО, 2007. С. 36-39.
Жданкина И.Ю., Игнатьева Н.Н. Оценка сформированности компетенций на занятиях по иностранному языку в неязыковых вузах //Kant. 2018. №2 (27). С.41-47.
Зарудная М.В., Коробова Е.В, Кардович И.К. Проблема независимой оценки знаний студентов по иностранному языку //Вестник Костромского государственного университета. Серия: Педагогика. Психология. Социокинетика. 2019. №1. С.236-240.
Казакова Е.И., Тарханова И.Ю. Оценка универсальных компетенций студентов при освоении образовательных программ // Ярославский педагогический вестник. 2018. №5. С. 127-135.
Карпушина Ю.А., Иванова О.Ю. О проблеме формулирования универсальных компетенции ФГОС ВО (3++) (уровень бакалавриата) // Ученые записки ОГУ. Серия: Гуманитарные и социальные науки. 2019. №2 (83). С. 239-242.
Ковалева М.И. Современные методы обучения грамматике английского языка в неязыковом вузе // Актуальные вопросы образования. 2016. № 1. С. 156-160.
Лущинская О.В. Особенности обучения иностранному языку студентов неязыковых специальностей // ЭБ БГУ: Общественные науки: Народное образование. Педагогика. Тамбов: Изд-во ТРОО «Бизнес-Наука-Общество», 2016. С. 101-106.
Макарова О.А., Шабанова А.А. Профессиональная компетентность как интегральная характеристика личности студента в образовательном пространстве вуза. // Известия ЁГПУ. 2019. №6(139). С. 4-8,
Миханова О.П. ФГОС ВО 3++: универсальные компетенции // Современные направления в лингвистике и преподавании языков: проблема метода: сб. науч. Ст. по материалам III Междунар. науч.- практ. конф. : в 2 т. Т. П. Лингвистические принципы и методики. Пенза : Изд-во ПГУ, 2019. С. 70-75.
Одинцов А.И. Проблема интенсификации процесса обучения & современной педагогической науке // Молодой ученый. 2015. № 3 (83). С 829-831.
Пассов Е. И., Кузовлева Н. Е. Урок иностранного языка. // Ростов-на-Дону, 2010.