Development of technology for assessing the quality of training of drivers of vehicles of categories "A" and "B"
DOI:
https://doi.org/10.25726/f6935-6120-9980-vKeywords:
driver training, vehicle, criteria, quality, methodology, evaluationAbstract
Improving road safety, aimed at preserving the life, health and property of citizens of the Russian Federation, is one of the priorities of state policy and an important factor in ensuring sustainable socio-economic and demographic development of the country. The vast majority of road traffic accidents (road accidents) occur due to deliberate failure to comply with safety requirements by road users. Thus, problems in the field of training of drivers of vehicles are directly related to road safety, since the quality of training of drivers of motor vehicles directly affects road safety. The article reveals the specifics of assessing the quality of training of drivers of vehicles of categories "A" and "B". A methodology for calculating a comprehensive indicator of the quality of training of drivers of vehicles of the designated categories is also proposed, based on three key methodological components: substantive, procedural and effective. The purpose of the study is to study the organizational and methodological foundations of the quality of training of drivers of vehicles of categories "A" and "B".
References
Бабич А. Г. К вопросу оценки региональных систем непрерывного обучения детей безопасному участию в дорожном движении и профилактики детского дорожно-транспортного травматизма // Сборник научных трудов по материалам Всероссийской научно-практической конференции «Актуальные проблемы обеспечения безопасности в техносфере и защиты населения и территорий в чрезвычайных ситуациях» , Ставрополь, 2018. С. 80-83.
Бабич А.Г., Бабич А.А. Особенности мониторинга региональных систем непрерывного обучения детей дорожной безопасности Сборник статей Х Международной научно-технической конференции «Современные автомобильные материалы и технологии (САМИТ-2018)», Курск 2018
Бабич А.Г., Тер-Григорьянц Р.Г. Теоретико-методические подходы к проведению мониторинга региональных систем непрерывного обучения детей дорожной безопасности – монография - СтавропольЛит, 2016.
Российская Федерация. Приказы. Приказ Министерства образования и науки Российской Федерации от 26 декабря 2013 года № 1408 «Об утверждении примерных программ профессионального обучения водителей транспортных средств соответствующих категорий и подкатегорий» //Справочноинформационная система КонсультантПлюс //http://www.consultant.ru