The importance of teaching the discipline "medical documentation in rehabilitation institutions" in the training of specialists in physical therapy

Authors

  • Gaina A. Arsakhanova Chechen State University named after A-X.Kadyrova

DOI:

https://doi.org/10.25726/q0607-9303-3533-u

Keywords:

therapist, rehabilitologist, qualification, training, research

Abstract

Proper maintenance of medical records is an important component of the activities of all health care institutions. The recently adopted law on rehabilitation in the field of healthcare introduces the functioning of a modern system of rehabilitation in the field of healthcare, that is, the provision of high-quality rehabilitation care directly in healthcare institutions from the very beginning of the disease or injury. Taking into account the modern paradigm of healthcare and physical therapy with their focus on human functioning, activity and participation, the International Classification of Functioning, Disability and Health (ICF) should be used in the formation of a rehabilitation diagnosis. From the definition of the rehabilitation diagnosis, which is encoded by the ICF categories and which contains the goal of rehabilitation in general and the objectives of the rehabilitation program, the individualization of physical therapy for each patient begins. That is, the rehabilitation system is based on a biopsychosocial model of limiting daily functioning/vital activity, a rehabilitation strategy for healthcare and ICF.

References

Богомолова Е.С., Шапошникова М.В., Котова Н.В., Максименко Е.О., Ковальчук С.Н., Бадеева Т.В., Ашина М.В., Меркеева Е.О., Олюшина Е.А., Киселева А.С. Оценка здоровьеформирующей деятельности в образовательных учреждениях с разной интенсивностью учебного процесса // Профилактическая медицина как научно-практическая основа сохранения и укрепления здоровья населения. Сборник научных трудов. Под общей редакцией М.А. Поздняковой. Нижний Новгород, 2019. С. 18-22.

Гурьянов М.С., Апоян С.А., Воеводкина Л.А., Рычагова Е.М., Хармич А.А. Изучение отношения студентов к своему здоровью и особенности их медицинской активности // Антропные образовательные технологии в сфере физической культуры. Сборник статей по материалам. Мининский университет. 2020. С. 174 177.

Йошинов Р. Методи, модели и системи за оценка на придобити професионални знания в медицината. Дисертационен труд за придобиване на образователна и научна степен „Доктор" по научна специалност „Информатика". Лаборатория по Телематика -БАН, София, 2011.

Колева И. Неврорехабилитационни алгоритми. Второ допълнено и преработено издание. София: РИК „СИМЕЛ", 2011. С. 241-345.

Паскалева Р., К.Костов, Хр. Милчева, КМоллова, М.Петрова Мястото и ролята на наставника при обучението по клинич-на практика на студентите от специалност „Рехабилитатор" в Медицински колеж - Стара Загора. Сп. „Превенция и рехабилитация". Том 4, брой 1-2, с: 35-37, 2010.

Ситникова Е.М., Шибанова Н.Ю., Садовская О.А. Анализ результатов биоимпендасного исследования состава тела студентов вузов // Здоровье семьи - 21 век. 2014. № 1 (1). С. 8190.

Ahronheim JC. Case studies in geriatrics for the house officer. Baltimore - Hong Kong - London - Sidney: Williams & Wilkins, 1990.

DeLisa JA. Physical Medicine and Rehabilitation - principles and practice. 4th Edition. - Philadelphia: Lippincott, Williams & Wilkins, 2005.

Georgiev B, Gotcheva N, Baytcheva V, Ivanov I. Desirable blood pressure target levels in hypertensive patients with overweight. -In: From Prevention to Rehabilitation. N. Gocheva, B. Georgiev, A. Scalzini Eds.

Proceedings of Cardiology Update 2006, September 2006, Albena Resort. Sofia: Havitis, 2007, 173-177.

Published

2022-06-15

How to Cite

1.
Arsakhanova GA. The importance of teaching the discipline "medical documentation in rehabilitation institutions" in the training of specialists in physical therapy. УО [Internet]. 2022 Jun. 15 [cited 2024 Nov. 22];12(5):51-6. Available from: https://emreview.ru/index.php/emr/article/view/425