The role of students' independent work in the process of teaching foreign languages

Authors

  • Tatiana A. Gorbunova FGAOUVO "Moscow Polytechnic University"
  • Nelly B. Avetisyan FGAOUVO "Moscow Polytechnic University"

DOI:

https://doi.org/10.25726/w2373-6812-1805-g

Keywords:

internet technologies, information technologies, independent work of students, learning a foreign language, electronic dictionary, electronic textbook, education

Abstract

Тhe article is devoted to the study of the role of students' independent work in the process of teaching foreign languages. The authors substantiate the thesis about the importance and need to use new forms of organizing such work, including using information technologies, which can be considered as a factor in improving the quality and obtaining the expected effect of the independent work of students. Characteristics are given, features are specified, the merits of various forms of organization of work in the process of teaching foreign languages are emphasized. The possibility of achieving the necessary educational goals and tasks through them is argued. Emphasis is placed on the need for methodological justification of autonomous teaching of foreign languages, as well as the availability of information competence of the teacher.

References

Вартанова В. В. Содержание и организация самостоятельной учебной деятельности студентов в курсе обучения иностранному языку // Самостоятельная работа студентов: модели, опыт, технологии: Сб. науч. ст. / Под ред. М. Г. Савельевой. Ижевск: Издательство «Удмуртский университет», 2009. С. 71–73

Захарова И.Г. Информационные технологии в образовании: Учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений. – М.: Академия, 2017

Инновационные технологии обучения иностранному языку в вузе и школе: реализация современных ФГОС: сб. науч. тр. по материалам Четвертой Междунар. научно-практ. конф. (г. Воронеж, 19-20 февр. 2019 г.): в 2 ч. / [отв. ред. М. В. Щербакова]; Воронеж. гос. ун-т. – Воронеж: Издательский до ВГУ. – 2019. – 418 с.

Матвеева, Н.В. Применение компьютерных технологий при обучении иностранному языку / Н.В. Матвеева // Информатика и образование. – 2006. - №6. – С.35-38.

Мухиддинова С. А., Позилов А. А. Место инновационных технологий в процессе обучения иностранным языкам // Молодой ученый. 2014. № 10 (69). С. 408–409.

Сысоев П. В., Евстигнеев М. Н. Методика обучения иностранному языку с использованием новых информационных технологий. М., 2010.

Титова, С. В. Ресурсы и службы Интернета в преподавании иностранных языков / С. В. Титова. – М.: Изд-во Московского ун-та, 2013.

Халяпина, JI. П. Интернет-коммуникация и обучение иностранным языкам – Кемерово:Кузбассвузиздат, 2015.

Barret, Barney. The Internet and Business English / Barney Barret, Pete Sharma. – Sum-mertown Publishing, Oxford, 2013

Published

2021-12-05

How to Cite

1.
Gorbunova TA, Avetisyan NB. The role of students’ independent work in the process of teaching foreign languages. УО [Internet]. 2021 Dec. 5 [cited 2024 Nov. 27];12(1):77-84. Available from: https://emreview.ru/index.php/emr/article/view/266