Analysis of the motivation and readiness of teachers and parents to teach the Chinese language to preschool children by means of children's literature

Authors

  • Hu Zhiyuan South Ural State Humanitarian Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.25726/l7335-7294-6982-r

Keywords:

Educators, parents, Chinese, interest, survey

Abstract

Over the past ten years, more and more attention has been paid to the study of the Chinese language in Russian schools and kindergartens, however, the understanding of Chinese teaching by kindergarten teachers and parents is a problem that we must pay attention to. Through the survey, we found that over 90% of teachers and parents welcome teaching Chinese, but need special guidance. Therefore, when drawing up plans for the Chinese curriculum for children, it is necessary to give more specific recommendations to preschool teachers and parents.

References

Бахтин M.M. Эстетика словесного творчества. 2-е изд. М.: Искусство, 1986.. 445 с.

Давыдов В.В. Теория развивающего обучения. М.: ИНТОР, 1996. 544 с.

Гумбольдт В. Язык и философия культуры: пер. М.И. Левина, О.А. Гулыга, А.В. Михайлов, С.А. Старостин, М.А. Журинская. М.: Прогресс, 1985. 448 с.

Красавский Н.А. Эмоциональные концепты в немецкой и русской лингвокультурах: монография. М.: Гнозис, 2008. 376 с.

Погосова К.О. Концепты эмоций в английской и русской языковых картинах мира: автореф. дис...канд. филол. наук: 10.02.20. Владикавказ, 2007. 24 с.

Лихачев Д.С. Избранное. Мысли о жизни, истории, культуре. М.: Издательство: Российский фонд культуры, 2006. 336с.

Лихачев Д.С. Русская культура. Санкт-Петербург: Искусство-СПБ, 2007. 436 с.

Лудольф Г.В. Русская грамматика: перевод, вступит, статья и примеч. Б. А. Ларина. Л., 1937. 89 (93) с.

Пиаже Ж. Схемы действия и усвоение языка // Семиотика: сост., вступ. статья и общая редакция Ю.С. Степанова. Москва "Радуга" 1983. -C. 133-137

Платохина Н.А. Концептуальные основы ценностно-смыслового развития детей дошкольного возраста // Сибирский педагогический журнал. 2009. № 8. С. 81-88.

Сименс Дж. Коннективизм: теория обучения для цифровой эпохи: ред и перевод Крашенинникова Л.В. // Интерактивное образование. 2018. № 6. С. 50-55

Шаховский В.И. Лингвистическая теория эмоций: монография. М.: Гнозис, 2008. 416 с.

Published

2022-02-15

How to Cite

1.
Чжиюань Х. Analysis of the motivation and readiness of teachers and parents to teach the Chinese language to preschool children by means of children’s literature. УО [Internet]. 2022Feb.15 [cited 2024Jul.3];12(1):55-9. Available from: https://emreview.ru/index.php/emr/article/view/263