Legal aspects of the pedagogical process for the legal education of older preschool children
DOI:
https://doi.org/10.25726/p8631-8620-0568-fAbstract
The article considers the relevance of the development of legal aspects of the pedagogical process in solving the problems of preschool legal education. The need to develop the competence of teachers in the field of preschool legal education is justified by the importance of implementing the requirements defined by the Federal State Educational Standard of Preschool Education in the field of legal education and social education of a child. The author defined the structure of teachers' competence in the field of preschool legal education, presented the characteristics of the components, described the levels of their formation. A model of the development of the pedagogical process in the field of preschool legal education is proposed, the pedagogical conditions for its implementation are disclosed. Examples of recommended forms and methods of development of the pedagogical process in the field of preschool legal education, which can be implemented in a preschool educational organization, are given.
References
Распоряжение Правительства № 996-Р "Об утверждении стратегии развития воспитания в РФ до 2025 года",от 29 мая 2015 года N 996-р http://www.consultant.ru/document/cons_doc_LAW_180402/
Бичева И.Б., Гладкова Н.Е. Актуальность правового воспитания в дошкольной образовательной организации // Наука и практика регионов. 2019. №4(17). С. 53-57.
Егорова О. Прививаем детям дошкольного возраста основы правового сознания // Дошкольная педагогика. 2011. №6. С. 22–25.
Кавардакова М.А и др. Педагогическая технология формирования основ правовой культуры // Современный детский сад. 2012. №8.
Кондрыкинская Л.А. Занятия по патриотическому воспитанию в детском саду. М.: Сфера, 2013. 157 с.
Кочергина В. Правовое воспитание дошкольника // Дошкольное воспитание. 2013. №7. С. 52-54.
Мартынова С.А. Понятие и специфика правовой компетентности педагогов дошкольной образовательной организации // Вестник науки и образования. 2020. №9-1(87). С. 77-79.