Didactic conditions for the formation of students' ecological worldview and safety culture by means of simulation modeling

Authors

  • Andrey V. Motulevich Moscow Power Engineering Institute

DOI:

https://doi.org/10.25726/z6306-6253-5451-e

Keywords:

Non-renewable energy resources, oil, natural gas, coal, unconventional energy, inexhaustible resources

Abstract

In the process of forming a safety culture and an ecological worldview by means of simulation modeling among university students, the teacher plays an important role, first of all, through the creation of appropriate didactic conditions for encouraging the student to effectively achieve educational goals. Under such didactic conditions, we understand the factors and circumstances that operate in the educational process and affect the educational activities of students. The global demand for energy is increasing all the time. Maintaining energy security and creating a low-carbon future are key challenges, and  play a vital strategic role in meeting energy needs now and in the future. Almost two-thirds of the net increase in global energy capacity over the next years will come from unconventional renewable energy sources. Renewable energy is energy derived from the earth's natural resources that are not finite or exhaustible, such as wind and sunlight. Renewable energy sources are an alternative to traditional energy based on fossil fuels, and, as a rule, they are much less harmful to the environment.

References

Голикова Н.С., Петрова Е.В., Тарасов В.В. Качественное фармацевтическое образование: Характеристика ведущих Фармацевтических компаний // Сборник тезисов VIII Общероссийской конференции с международным участием «Неделя медицинского образования - 2017». М., 2017. С. 46-47.

Гордеева Д.С., Тюнин А.И., Апухтин А.С., Демцура С.С. Нерешенные проблемы непрерывного профессионального образования на стыке экологии и экономики // Азимут научных исследований: педагогика и психология. 2017. Т. 6. № 3 (20). С. 63-67.

Даниленкова В.А. Интерактивные методы обучения в экологической образовательной среде морского технического вуза // Молодой ученый. 2015. № 2. С. 510-513.

Иванова Н.А. Экологическое воспитание бакалавров начального образования. Воспитание в современном культурно-образовательном пространстве: сборник статей V Всероссийской научно-практической конференции. Под общей редакцией О.К. Поздняковой. 2017. С. 66-70.

Искендерова С.М. Экологическое образование как первичная стадия решения экологических проблем // XXI век: итоги прошлого и проблемы настоящего плюс. 2015. Т. 1. № 6 (28). С. 89-95.

Кудинова Г.Э., Розенберг А.Г., Костина Н.В. Экологическое образование - один из факторов устойчивого развития региона // Азимут научных исследований: педагогика и психология. 2016. Т. 5. № 3 (16). С. 60-63.

Липатова Н.А., Руднева М.А., Уланова К.Л. К вопросу о кейс-методе активного обучения в практике преподавания иностранных языков. Международная научно-практическая конференция. Современная наука: теоретический и практический взгляд. Тюмень, 2016. С. 202-204

Матвеева А.В., Кротова Е.А. Реализация возможностей электронной информационнообразовательной среды в экологическом образовании // Карельский научный журнал. 2017. Т. 6. № 2 (19). С. 26-28.

Мильруд Р.П., Матиенко А.В. Альтернативное тестирование коммуникативной компетенции учащихся// Английский язык в школе. 2006. №4 (16). С. 4-8.

Мухаметжанова А.О., Мухаметжанова К.А., Айдарбекова Б.О. Интерактивные методы обучения в вузе // Международный журнал прикладных и фундаментальных исследований, 2016. № 2-1. С. 84-88.

Назыров А.Д., Журкина И.П., Маликова Т.Ш. Преподавание экологии // Экологическая безопасность и культура - требование современности и перспективы: сб. статей Междунар. науч.-практ. конф. г. Уфа. 2014. С. 129-131.

Носова Т.М., Шведов В.Г. Музей в развитии экологической культуры обучаемых в инклюзивном образовании // Самарский научный вестник. 2014. № 2 (7). С. 88-92.

Садыхова Ж.И. Преподавание экологии: ответственность и устойчивое развитие // Труды международного симпозиума Надежность и качество. Пенза. 2011. С. 372-373.

Сафонова Т.В. Стандартизация образовательной деятельности: проблемы, поиски, решения. Вестник Удмуртского университета. Серия: Философия. Психология. Педагогика. 2014; № 3. C. 83-87.

Сенатор С.А., Казанцев И.В., Матвеева Т.Б., Кудинова Г.Э. Инновационные возможности экологического образования в интересах устойчивого развития // Азимут научных исследований: педагогика и психология. 2017. Т. 6. № 3 (20). С. 228-233.

Published

2021-10-15

How to Cite

1.
Мотулевич АВ. Didactic conditions for the formation of students’ ecological worldview and safety culture by means of simulation modeling. УО [Internet]. 2021Oct.15 [cited 2024Jun.30];11(5):240-8. Available from: https://emreview.ru/index.php/emr/article/view/183