Defining changes in the educational environment in the context of the introduction of information and computer technologies

Authors

  • Galina S. Lubysheva scientific journal "Questions of professional development of personnel"
  • Arsenti A. Krasilnikov Moscow City Pedagogical University
  • Gulnara R. Chubanova Moscow City Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.25726/r4005-5641-1967-q

Keywords:

information and computer technologies (ICT); education; training; teaching; interactive training programs; software; digital telecommunications equipment in the field of education; digital educational environment

Abstract

Information and computer technology (ICT) is one of the greatest achievements of mankind. Since the advent of Nomo sapiens, many technologies of varying degrees of complexity have been its constant companions throughout its existence. It is largely due to the development of technology that such phenomena as civilization, science and art have emerged. Modern technology is also fundamentally changing our lives. They affect various aspects of our being, and in many ways determine this very being. As practice shows, modern ICTs play a crucial role in every area of modern society. Some learning and development tasks can also be significantly automated thanks to modern digital technologies. It should also be noted that many complex and critical processes can be implemented less cost-effectively and with greater efficiency when using such technologies. Thanks to more advanced or applied ICTs, a person's life has changed significantly, and, it should be noted, it has changed for the better. It should also be noted that modern digital technologies have brought truly revolutionary changes in the field of education. The importance of the issue of the introduction of ICT in schools at various levels today is difficult to overestimate. In fact, with the advent of digital technologies in education, it has become much easier for teachers to share knowledge, and for students to acquire it. The widespread use of ICTs has made the closely interconnected processes of teaching and learning much more interesting and positively colored, both for teachers and students.

Author Biographies

Galina S. Lubysheva, scientific journal "Questions of professional development of personnel"

Head of the Editorial and Publishing Department

Arsenti A. Krasilnikov, Moscow City Pedagogical University

Candidate of Pedagogical Sciences, Associate Professor, Associate

Professor of the Department of Physical Education and Life Safety,

Gulnara R. Chubanova, Moscow City Pedagogical University

Candidate of Pedagogical Sciences, Associate Professor, Associate Professor of the Department of Physical Education and Life Safety,

References

Валиев Р.Р., Красильников А.А., Лубышев Е.А. Программные продукты и сервисы в работе учителя физической культуры // Материалы X научно-практической конференции с международным участием «Инновационные технологии в спорте и физическом воспитании подрастающего поколения». М.: Московский городской педагогический университет, 2020. С. 259-267.

Закиров Ф.Х., Красильников А.А. Роль современных технологий в образовательном процессе по физической культуре // Материалы Международной научно-практической конференции «Физическая культура, спорт, туризм: инновационные проекты и передовые практики» / под ред.

Л.Б. Андрющенко, С.И. Филимоновой. М., 2019. С. 126-129.

Закиров Ф.Х., Красильников А.А., Лубышев Е.А. Фитнес-трекеры на уроках физической культуры: примеры и перспективы // Московский экономический журнал. 2020. №4 С. 63.

Красильников А.А., Закиров Ф.Х. Подкастинг как инновационная методика обучения студентов на примере медицинского образования // Педагогический журнал. 2018. Т. 8. №5A. С. 553-558.

Красильников А.А. Информатизация диагностики инновационных процессов учреждений профессионального образования // Сборник трудов III Международной научно-практической конференции «Образование. Наука. Культура». Гжель, 2011. С. 368-373.

Лубышев Е.А. Самоопределение ребенка-дошкольника на занятиях ролевыми играми // Сборник статей по материалам научно-практической конференции «Инноватика в образовании».

М.: ФГНУ ИНИДО РАО, 2013. С. 128-134.

Лубышев Е.А., Закиров Ф.Х., Красильников А.А. Информационные технологии в методологии преподавания физической культуры // Сборник статей по материалам III научно-практической конференции Института естествознания и спортивных технологий «Шаг в науку». М.: МГПУ, 2019. С. 66-70.

Лубышев Е.А., Современные образовательные технологии в преподавании теории физической культуры в вузе // Материалы Международной научно-практической конференции «Физическая культура, спорт, туризм: инновационные проекты и передовые практики» / под редакцией Л.Б. Андрющенко, С.И. Филимоновой. М.: 2019. С. 191-195.

Лубышева Л.И., Лубышев Е.А. Спорт. Духовность. Культура // Теория и практика физической культуры. 1998. №1. С. 58.

Пушкина В.Н., Красильников А.А. Фитнес-трекеры в методологии уроков физической культуры // Сборник статей по материалам X научно-практической конференции с международным участием «Инновационные технологии в спорте и физическом воспитании подрастающего поколения». М.: МГПУ, 2020. С. 325-334.

Социально-психологическая адаптация спортсменов после завершения профессиональной карьеры / О.П. Кокоулина, В.А. Иванов, Е.А. Лубышев, Т.В. Буянова, С.Б. Маврина // Теория и практика физической культуры. 2019. №7. С. 49-51.

Чубанова Г.Р., Красильников А.А., Закиров Ф.Х. Современные методы визуализации повреждений спинного мозга и их применение в диагностике и лечении // International Journal of Medicine and Psychology. 2019. Т. 2. №3. С. 112-119.

Bransford J., Brown A., Cocking R. (2000). How people learn: Brain, mind, experience, and school. Washington, DC: National Academic Press, Pp. 206-230.

Lubyshev E.A. Book reviews // International Review for the Sociology of Sport. 1999. Т. 34. №3. Pp. 317-318.

Using wearable devices to stimulate students motor of physical activity and consequence physcological response / A.E. Stradze, V.N. Pushkina, E.Yu. Fedorova, A.E. Sizov, A.V. Emelyanov // Propositos y representaciones. 2020. Т. 8. №2. P. 510.

Why does writing make us smart? URL: http://www.huffingtonpost.com/2011/07/16/why-does-writing-make-us-_n_900638.html (дата обращения: 01.03.2021).

Published

2021-04-02

How to Cite

1.
Lubysheva G, Krasilnikov A, Chubanova G. Defining changes in the educational environment in the context of the introduction of information and computer technologies. УО [Internet]. 2021 Apr. 2 [cited 2024 Nov. 22];11(1):150-9. Available from: https://emreview.ru/index.php/emr/article/view/14