Approaches to teaching dialogic speech in English lessons

Authors

  • Nurkhazh U. Amirkhanov Kadyrov Chechen State University
  • Malika Y. Elzhurkaeva Chechen State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.25726/f2413-8853-9363-p

Keywords:

dialogic speech, bottom-up and top-down approaches

Abstract

The article is dedicated to the methodology of teaching dialogic speech to secondary school students in English lessons. The article identifies the problems and difficulties of teaching dialogue, examines the technologies of the "top-down" and "bottom-up" approaches in teaching. The article is devoted to the methodology of teaching dialogic speech to secondary school students in English lessons. The article identifies the problems and difficulties of teaching dialogue, examines the technologies of the "top-down" and "bottom-up" approaches in teaching. This article explores the approaches used in teaching dialogic speech in English lessons. The authors consider various methods and strategies that contribute to the development of dialogic communication skills in students. The paper provides a theoretical review and practical analysis of effective approaches, such as role-playing games, paired tasks, discussions and others. Moreover, the article describes examples of scheduled and extracurricular activities aimed at the development of dialogic speech. The study provides valuable information for teachers, helping them to choose approaches that best meet the goals and needs of students, and contributing to the development of their communication skills in English.

References

Бим И.Л. Теория и практика обучения немецкому языку в средней школе: учеб. пособие. М.: Просвещение, 1988. 255 с.

Вайсбург М.Л. Обучения диалогической речи // Иностранные языки в школе. 1965. № 4. С. 12.

Верещагина И.Н. Обучение диалогической речи учащихся восьмилетней школы.: Автореф. дис. ... канд. пед. наук. М., 1969. 147 с.

Демидова Т.Е., Егорина В.С., Тонких А.П. Начальный курс математики и развитие речи учащихся // Начальная школа плюс До и После. 2003. № 4. С. 1-10.

Зимняя И.А. Психологические аспекты обучения говорению на иностранном языке. 2-е изд. М.: Просвещение, 1985. 160 с.

Миролюбов А.А. Методика обучения иностранным языкам: традиции и современность. Обнинск: Титул, 2010. 464 с.

Никитин А.Ф. Единство нравственного и гражданского воспитания // Педагогика. 1995. № 5. С. 44-49.

Обухов В.М. Как воспитывать гражданскую активность: Кн. для учащихся. М.: Просвещение, 1986. 110 с.

Соловова Е.Н Методика обучения иностранным языкам: базовый курс лекций: Пособие для студентов пед. вузов и учителей. М.: Просвещение, 2002. 239 с.

Соловова Е.Н. Методика обучения иностранным языкам: продвинутый курс: пособие для студентов пед. вузов и учителей. М.: АСТ: Астрель, 2008. 272 с.

Царев К.П. Формирование гражданской позиции у школьников // Начальная школа. 2007. № 1. С. 14-25.

Published

2023-05-15

How to Cite

1.
Amirkhanov NU, Elzhurkaeva MY. Approaches to teaching dialogic speech in English lessons. УО [Internet]. 2023 May 15 [cited 2024 Nov. 22];13(5):189-94. Available from: https://emreview.ru/index.php/emr/article/view/896