The model of formation of competence of social interaction in the conditions of distance learning in the Chinese audience of students

Authors

  • Pan Yinzhou Amur State University

DOI:

https://doi.org/10.25726/t6711-5948-3602-i

Keywords:

pedagogy, China, Chinese education, research

Abstract

Pedagogy in China has a legendary past dating back thousands of years. Confucianism has long been a central element of Chinese pedagogy with an emphasis on excessive education and personal growth. In addition, emphasis was placed on cultivating cultural sophistication and aesthetic sensitivity. Currently, changes and development are taking place in Chinese pedagogy. Striving for improvement and reform of the Chinese educational structure is necessary in order to keep up with new requirements and challenges. The emphasis on excellent pedagogy is also of paramount importance, as it can lead to an improvement in the quality of education and contribute to the development of the student's personality. China is actively engaged in scientific research and innovative educational methods. The training of teaching staff is an essential component of Chinese pedagogy. There is a well-honed system of vocational education in the country, which guarantees first-class education and development of students. Along with this, innovative technologies have revolutionized Chinese pedagogy and language education, especially in Russian. Consequently, the innovations of Chinese pedagogy have become vital for the progress in education and training in the country.

References

Алиева З.А. Текущее состояние и перспективы развития применения инноваций в системе образования // Научный электронный журнал Меридиан. 2020. № 6. С. 177-179.

Бини П.А., Ченг М.Ю. Решение иностранных студентов учиться в Китае: исследование некоторых иностранных студентов из университетов Китая // Открытый журнал социальных наук. 2021. № 9. С. 305-325.

Буренкова Н.В., Быкова И.В., Тонких А.П. Дистанционное обучение как фактор повышения уровня школьного образования в постпандемийный период // Управление образованием: теория и практика. 2022. № 3(49). С. 226-234.

Гу Минъюань. Сборник научных работ. Пекин: Изд-во Пекинского пед. ун-та, 2018.

Донецкая С.С. Интернационализация высшего образования в Китае: современные тенденции // Высшее образование в России. 2019. № 6. С. 63-74.

Журавлева А.А. Формирование и развитие педагогической квалификации преподавателя высшей школы в системе непрерывного профессионального образования // Научное обеспечение системы повышения квалификации кадров. 2013. №2 (15) С. 48-50.

Китайская грамота. Какие перспективы у России на рынке образования Китая. https://carnegie.ru/commentary/86097

Ли Хунтянь, Хуан Чжэпин, Лю Сюедун. Подготовка педагогов в Китае // Россия - Китай: тенденции развития образования в XXI в.: сравнительный анализ / отв. ред.: В.П. Борисенков, Мэй Ханьчэн. М.: Наука, 2019. С. 460-482.

Ли Чан. Информатизация образования в Китае // Россия - Китай: тенденции развития образования в XXI в.: сравнительный анализ / отв. ред.: В. П. Борисенков, Мэй Ханьчэн. М.: Наука, 2019. С. 186-207.

Морозова В.С., Дондюков Д.Д. Особенности интеграции научно-образовательных практик // Science for Education Today. 2020. №2. С. 167-186.

Ху Цзяньхуа, Лю Янчунь. Развитие высшего образования в Китае // Россия - Китай: тенденции развития образования в XXI в.: сравнительный анализ / отв. ред.: В. П. Борисенков, Мэй Ханьчэн. М.: Наука, 2019. С. 392-408.

Хуан Пин, Борис Захаров (1888 - 1943) и его роль в становлении китайской фортепианной школы // Известия РГПУ им. А.И. Герцена. 2008. № 74-1. С. 527 - 531.

Цзея Л. Развитие российско-китайских отношений в области образования // Образование и наука. 2013. № 10. С. 91-104.

Шведова И.А. Процесс интернационализации высшего образования в Китае // Вестник Томского государственного университета. 2013. № 1. С. 132-138.

Ян Р. Преимущества и проблемы международной мобильности исследователей: опыт Китая // Глобализация, общества и образование. 2020. №18 (1). С. 53-65.

Timing Zhu. New National Initiatives of Modernizing Education in China // East China Normal University Review of Education 2019. Vol. 2 (3). P. 353-362. DOI: https://doi.org/10.1177/20965311 19868069.

Published

2023-05-15

How to Cite

1.
Иньчжоу П. The model of formation of competence of social interaction in the conditions of distance learning in the Chinese audience of students. УО [Internet]. 2023May15 [cited 2024Jul.1];13(5):133-9. Available from: https://emreview.ru/index.php/emr/article/view/889