Formation of the principles of sustainable education in the system of additional education for employees of the Ministry of Emergency Situations to ensure fire safety of electric power facilities
DOI:
https://doi.org/10.25726/g2463-2072-4652-qKeywords:
fire safety, additional education, Ministry of Emergency Situations, electric power industry, sustainable educationAbstract
Modern progress in technology and industry leads to an increase in the number of electric power facilities, which requires increased attention to ensuring fire safety. In the modern world, energy plays an important role in the life of society and the state as a whole. However, there are serious problems in the field of ensuring the safety of electric power facilities. Fires at power plants and transformer substations can lead to catastrophic consequences for both people and the environment. In this regard, increasing the level of fire safety of electric power facilities is becoming one of the most important tasks for emergency workers. Within the framework of this article, we will consider the issue of the formation of the principles of sustainable education in the system of additional education for employees of the Ministry of Emergency Situations to ensure fire safety of electric power facilities. Our goal is to identify the key principles that should be taken into account when developing and implementing a training system for emergency workers in this area. We will also consider the principles of ensuring fire safety of electric power facilities within the framework of education. The definition of these principles will make it possible to develop the most effective training system for EMERCOM employees, which will comply with the latest trends and standards in the field of fire safety of electric power facilities.
References
Байсалов Д.У., Исаков Т.Э. Интерактивные доски - как современное технологическое средство обучения и их особенности в образовании // Известия Кыргызской академии образования. 2014. № 3 (31). С. 110-113.
Вакаев В.А. Система образования в условиях новой технологической революции // Философские, социологические и психолого-педагогические проблемы современного образования. 2019. № 1. С. 29-31.
Каримова М.Н. Дидактическая система дистанционного обучения в технологическом образовании // Academy. 2020. № 12 (63). С. 70-73.
Колесников А.А., Пошивайло Я.Г., Комиссарова Е.В. Технологические приемы для решения образовательных задач в условиях дистанционного образования // Актуальные вопросы образования. 2021. № 2. С. 196-199.
Коршунова Е.Д. Центр технологической поддержки образования (цтпо) - инженерный старт! // Техническое творчество молодежи. 2015. № 5 (93). С. 5-6.
Леонов М.В., Леонова Н.И. Состояние и тенденции развития технологической подготовки школьников в системе общего образования российской федерации // ЦИТИСЭ. 2021. № 2 (28). С. 302- 312.
Махотин Д.А. Повышение квалификации учителей технологии и педагогов профильных технологических классов в условиях реализации фгос общего образования // Казанский педагогический журнал. 2016. № 2-1 (115). С. 31-37.
Мироненко С.Н. Кафедра профессионального и технологического образования // Источник. 2016. № 1. С. 23-24.
Навий Л., Мухамеджан А.А. Влияние применения информационно-технологических средств на сферу образования // Молодой ученый. 2022. № 10 (405). С. 85-87.
Нагель О.И., Прокопчук Е.В. SWOT-анализ как инструмент формирования технологической компетентности педагога в процессе дополнительного профессионального образования // Конференциум АСОУ: сборник научных трудов и материалов научно-практических конференций. 2017. № 2. С. 246-252.
Некрасова И.И., Шрайнер Б.А. Обновление содержания технологического образования: технологии искусственного интеллекта для школьников // Школа и производство. 2021. № 5. С. 3-8.
Строганова Е.В., Истомина Е.А. Урок географии в условиях реализации фгос основного общего образования (технологическая карта урока) // Образование: Ресурсы развития. Вестник ЛОИРО. 2016. № 4. С. 91-96.
Хотунцев Ю.Л. Проблемы технологического образования и трудового воспитания школьников // Школа будущего. 2021. № 6. С. 6-17.
Шалашова М.М., Демидова Е.А., Махотин Д.А., Юшков А.Н. Развитие естественнонаучного и технологического образования в общеобразовательных организациях: национальные приоритеты // Вестник МГПУ. Серия: Педагогика и психология. 2021. № 1 (55). С. 125-133.
Шевченко Е.В., Стукач В.Ф. Технологическая платформа - модель инновационного взаимодействия государства, промышленности, науки и образования // Международный научноисследовательский журнал. 2021. № 4-4 (106). С. 183-187.