Opportunities for innovative development of the education system

Authors

  • Yulia A. Avdeeva University of Science and Technology MISIS

DOI:

https://doi.org/10.25726/b4450-4643-0991-l

Keywords:

Innovative development, education, system, opportunities

Abstract

Widespread informatization of various spheres of life, digitalization of the economy with the advent of ebusiness and the expansion of the sphere of innovative employment are changing the idea of the value orientations of social development and the basic principles of interaction between the main actors in society. The main trend of the innovation and information transformation of the global economy contributes to the process of diversification of economic and social structures, the  emergence of new socio-economic phenomena and processes with ambiguous consequences for the development of society, which focus on the interrelated interests of the state, business and every citizen. The latest information and communication technologies need not only an understanding of the nature and nature of the shifts caused by them in various spheres of social life, but also an adequate response based on effective adaptation mechanisms that can minimize possible negative social effects. The value aspects of innovative development, its perception by the citizens of the country and the possibility of effective implementation in various sectors of the economy are in the focus of attention of state institutions, research teams, and public organizations. The value orientations of innovative development are affirmed in the minds of citizens, in the practice of managerial and entrepreneurial activities, social activity due to the achievements of an innovative nature in various spheres of social life, primarily in the field of economic activity. The innovativeness of the environment formed by a wide range of active subjects (management structures, investors, business entities, higher educational institutions, scientific institutions, the public) is becoming a priority.

References

Алпатов Ю.М., Молчанов С.В., Грудцына Л.Ю. Модели управления многоуровневыми системами образования // ЧиО. 2017. №3 (52). С. 172-180.

Баратова Н.М. Подготовка и осмысление внедрения инноваций в образовательной организации // Наука и практика в образовании: электронный научный журнал. 2021. № 2 (4). С. 9-17. URL: https://izdanie-nauka.ru/view-acticles-4/4

Будущее высшей школы в России: экспертный взгляд. Форсайт-исследование -2030: Аналитический доклад. Под ред. Ефимова В.С. М.: ИНФРА-М; Красноярск: Сиб. федер. ун-т, 2018. 294 с. Znanium.com: (сайт). URL: https://znanium.com/ catalog/product/935518

Гайдамашко И.В., Войтикова М.А. Психологические факторы эффективного управления кадровой работой научной организации //Вестник Тверского государственного университета. Сер. Педагогика и психология. 2019. № 4 (49). С. 16-25.

Гапиенко Т.А., Козырев Н.А., Митькина Е.В. Педагогическая поддержка и фасилитация в модели развития обучающегося в системе непрерывного образования // Вестник Кемеровского государственного университета. Сер. Гуманитарные и общественные науки. 2018. № 2. С. 5-10.

Гарец Д.Б., Александрова А.Н., Горелов А.А. О формировании творческих способностей курсантов образовательных организаций высшего образования МВД России на начальном этапе // Психология и педагогика служебной деятельности. 2019. № 2. С. 82-83.

Глаголева А.А., Космодемьянская С.С. Применение активных методов обучения на уроках химии // Образовательная система: новации в сфере современного научного знания: сб. научных трудов. Мат. Межд. научн. - практ. мероприятий Общества Науки и Творчества за февраль 2019 г. Под ред. С.В. Кузьмина. Казань: СитИвент, 2019. С. 126-129.

Ильясов Д.Ф., Селиванова Е.А. Популяризация научных психолого-педагогических знаний среди педагогов общеобразовательных организаций с использованием метода кинопедагогики // Научное обеспечение системы повышения квалификации кадров. 2018. № 2 (35). С. 5-15.

Калимуллина О.А., Варламов С.А. Роль социально-культурных практик в формировании профессионально-ориентированных взглядов курсантов вузов МВД России // Вестник Казанского государственного университета культуры и искусств. 2019. № 2. С. 103-107.

Козлов В.Н. Челябинский государственный университет: традиции и инновации // Вестник ЧелГУ. 2018. №7 (417). С. 168-175.

Мандель Б.Р. Инновационные технологии педагогической деятельности: учебное пособие для магистрантов. Москва, Берлин: Директ-Медиа, 2019. 262 с. Б01: 10.23681/429392.

Уракова Е.А., Сидоров А.Н. Закономерности и принципы практического обучения в профессиональном образовании //Профессиональное самоопределение молодёжи инновационного региона: проблемы и перспективы. Сборник статей по материалам Всероссийской (национальной) научно-практической конференции. Под общей редакцией А.Г. Миронова. Красноярск, 2020. С. 317-320.

Ходусов А.Н., Кононова С.А. Методология развития профессионального образования // Ярославский педагогический вестник. 2017. №4. С. 108-113.

Published

2022-12-01

How to Cite

1.
Авдеева ЮА. Opportunities for innovative development of the education system. УО [Internet]. 2022Dec.1 [cited 2024Jul.3];12(11):205-11. Available from: https://emreview.ru/index.php/emr/article/view/696