Dynamic adjustment of the educational process is the key to improving the quality of education
DOI:
https://doi.org/10.25726/b3109-2445-3078-vKeywords:
professional education, improving the quality of education, quality management of education, dynamic adjustment of the educational processAbstract
In connection with the post-Bologna system, obtaining objective, reliable, complete factual information about the state of the quality of vocational education using the developed criteria of readiness for engineering activities and indicators of their formation is an urgent task. In our study, to obtain this information and its further processing, a hardware and software complex was used using elements of artificial intelligence that solves the problems of image recognition and categorization. The obtained facts were processed using a special computer program, the storage, search and processing of which are implemented in the information system for assessing the professional development of students.
References
Болотов В.А., Ковалева Г.С. Опыт России в области оценки образовательных достижений // Инновационные проекты и программы в образовании. 2011. № 4. С. 3-10.
Болотов В.А. Сериков В.В. Компетентностная модель: от идеи к образовательной программе // Педагогика. 2003. № 10. С. 8-14.
Лернер И.Я. Качества знаний учащихся. Какими они должны быть? М.: Знание, 1978. 48 с.
Селиванова Н.Л. Апробация и внедрение примерной программы воспитания // Отечественная и зарубежная педагогика. 2020. Т. 2. № 1 (67). С. 106-114.
Сериков В.В., Закиева Р.Р. Оценка профессионального развития студентов как инструмент управления качеством образования в техническом вузе // Отечественная и зарубежная педагогика. 2022. Т. 1. № 2 (83). С. 75-86.