The role of traditional music in modern music education in Сhina

Authors

  • Xu Youyuan The Herzen State Pedagogical University of Russia

DOI:

https://doi.org/10.25726/t5382-6752-9907-f

Keywords:

musical culture, education, art, music, traditions, teaching methods

Abstract

Modern Chinese music education is a synthesis of innovations and traditions that have evolved over many millennia. Taking into account changes in society, economy and politics, teaching methods are constantly being improved, the repertoire is changing, and the education system as a whole is being reformed, in particular, music education. Within the framework of the article, an analysis of the high level of metabolism was carried out, the history of which increased several times, and this influenced the development of student music universities.

References

Алейникова Н.Г. Роль музыкального искусства в воспитании личности // Kant. 2012. №3 (6). С.78.

Брамстедт Х., Брамстедт П. Музыкальное образование в Китае // Журнал музыкальных педагогов. 1977. № 83 (6). С. 28.

Ван Яньпин. Формирование вокальной культуры школьников подросткового возраста // Теория и мелодика художественного образования. 2014. Вып. 16. С.142 -146.

Ло Цзин. Размышления о некоторых особенностях социального музыкального образования. Наньнин: Гэхай, 2010. С.112.

Хо В. Музыкальное образование в Шанхае с 1895 по 1945 год: культурная политика пения // Образовательные исследования. 2012. № 14(2). С.189.

Хо В., Лоу В. Культурная политика внедрения популярной музыки в музыку Китая // Образование. Популярная музыка и общество. 2012. № 35 (3). С. 399 425.

Цихэн Ван. Особенности современной системы музыкального образования в Китае // Научные стремления. 2020. Выпуск 18. С. 37-46.

Чжао Си. О положении и развитии вокального образования в Китае // Большая сцена. 2009. № 2. С. 68-69.

Published

2022-06-20

How to Cite

1.
Ююань С. The role of traditional music in modern music education in Сhina. УО [Internet]. 2022Jun.20 [cited 2024Jul.3];12(6):90-4. Available from: https://emreview.ru/index.php/emr/article/view/459