Development program in the system of strategic management of the institution of additional education
DOI:
https://doi.org/10.25726/x2698-8442-3747-eKeywords:
development management, additional education, educational organization management strategy, project approach in the management of additional educationAbstract
The article considers the program of development of the institution of additional education, developed on the basis of the analysis of activities as an effective tool of strategic management of an educational organization. The development management model is based on a project approach that allows monitoring activities and adjusting the educational process in accordance with changes in the external and internal environment. The educational institution development program is a mandatory document of strategic management. Currently, there is no single approach to the form and model of this document; each region has developed its own recommendations for its development and compilation. The education system of St. Petersburg at the level of the education management body of each administrative district also has its own peculiarities related to the specifics and specialization of the district education system.
References
Концепция развития дополнительного образования детей до 2030 года (утверждена распоряжением Правительства Российской Федерации от 31 марта 2022 г. № 678-р).
Локальные нормативные акты по основным вопросам организации и осуществления деятельности ГБУ ДО ДЮТЦ «Васильевский остров». https://дютц-во.рф/стр/24/
Методические рекомендации по разработке программы развития образовательного учреждения Санкт-Петербурга на период до 2020 года. Изд-во: ГБОУ ДПО СПбАППО. 2015.
Отчет о проведении независимой оценки качества образования 2020 г. https://дютцво.рф/стр/67/
Система оценки качества образования в Санкт-Петербурге /Под редакцией В.Н. Волкова, В.Е. Фрадкина. Издательство: ГБУ ДПО «СПбЦОКОиИТ», Санкт Петербург. 2016.
Чурилина И.Н., Егорова Е.В., Чуклина Н.М. Мониторинг как способ управления конкурентоспособностью образовательного учреждения // Управление образованием: теория и практика. 2017. № 2 (26). С. 43-53.