Methodological justification of the use of information technologies in the educational activities of children's technoparks
Keywords:
information technologies, children's technopark, learning process, reflection, teaching methods, forms of learning, design thinking, case technology, case study, data direction, virtual reality, augmented realityAbstract
This article is a study of the methodological justification of the use of information technologies in the educational activities of children's technology parks. The article considers the structure of the learning process from the point of view of the use of information technology. The correlation of teaching methods and forms with the applied teaching tools and means is also investigated. The signs of the modern learning process are considered.
References
Деркач А.М. Кейс-метод в обучении: М.: Специалист, 2010. 23с.
Конаржеский Ю.А. Анализ урока. М.: Центр «ПЕДАГОГИЧЕСКИЙ ПОИСК», 2000. С. 30-34
Кузнецова И.А. DATA-квантум. Тулкит: М.: Фонд новых форм развития образования, 2019. 118 с .
Кузнецова И.А. VR/AR-квантум. Тулкит: М.: Фонд новых форм развития образования, 2019. 115 с
Тонких А.П. Российские образовательные Интернет-ресурсы для учителей начальной школы //Начальная школа. 2007. №1. С. 117-124.
Шпаргалка по дизайн-мышлению. Сборник методических материалов: М.: ФНФРО, 2019. 26с.
Шпаргалка по рефлексии. Сборник методических материалов: М., ФНФРО, 2019. C. 14