The management system of educational programs in the conditions of the regional system of additional education of children
DOI:
https://doi.org/10.25726/n1959-6720-1436-sKeywords:
additional education of children, management system, educational program, management, accessibility, qualityAbstract
The article considers the regional system of additional education of children as an open self-organizing system with signs of ecosystem. The role of an additional general education program as the central link of the management system is substantiated, the effectiveness of the system of additional education of children at the regional level depends on the quality, accessibility and effectiveness of which. The system of management of educational programs is formulated and scientifically substantiated, criteria and indicators of the effectiveness of the system at the regional level are identified.
References
Андреева Е.Б. Экосистемный подход как механизм исследования региональной системы дополнительного образования детей // Научно-педагогическое обозрение. 2021. № 6(40). С. 27-37. DOI 10.23951/2307-6127-2021-6-27-37.
Буйлова Л.В. Перспективные модели развития дополнительного образования детей и механизмы их реализации. https://prodod.moscow/archives/1154
Золотарева А.В. Вариативная модель повышения доступности реализации дополнительных общеобразовательных программ. https://prodod.moscow/archives/11018
Золотарева А.В. Дополнительное образование детей: история и современность : учеб. пособие для вузов / отв. ред. А.В. Золотарева. 3-е изд., испр. и доп. М.: Юрайт, 2020. 277 с.
Логинова Л.Г. Оценивание качества в дополнительном образовании детей. Чебоксары: ИД «Среда», 2019. 432 с.
Логинова Л.Г. Программный ресурс дополнительного образования детей: опыт системного знания // Научно-методический журнал «Методист». 2011. №2.
Новиков Д.А. Теория управления образовательными системами. М.: Народное образование, 2009. 416 с.