The use of teaching methodology in the development of online courses on personal data protection
DOI:
https://doi.org/10.25726/k5314-4865-8885wKeywords:
Information protection, online courses, education, managementAbstract
The main problems of modern education cannot be solved without its development. Scientists and practitioners pay attention to outdated forms and technologies of managing work with students. In modern conditions, it is becoming increasingly difficult to solve the problems of education with traditional management systems and methods, therefore, there is a need for an adequate construction of methodological equipment of the educational process in an educational institution, which actualizes the need to provide the education system with methodological developments, didactic materials that meet modern requirements of pedagogical practice. Organizational forms of methodological work of the university are: scientific and methodological and pedagogical council; certification of teachers; subject departments, creative laboratories of teachers; school of a young teacher; psychological, pedagogical and methodological seminars; methodological schools of innovative teachers; preparation of methodological manuals, publications in periodicals and professional publications. Most of the above-mentioned types of methodological support are traditional, but all of them make it possible to introduce innovations. However, attention is drawn only to the forms and methods of organizing the educational process, and not to the psychological and pedagogical support of the cognitive activity of teachers and methodological support of managerial activities as a source of quality and effectiveness of their professional activities. The realities put forward new requirements for the methodological support of the educational process at the university, requiring changing the goals, functions and content, turning its quality level into a scientific and methodological one. The essence and purpose of scientific and methodological support is to create conditions for the formation and personal and professional development of teachers, the development of their pedagogical abilities, creative potential.
References
Андреева Н.В. Практика смешанного обучения: история одного эксперимента // Психологическая наука и образование. 2018 Т. 23 № 3 C. 20-28.
Анисимов Е.Г., Зарицкий В.Н., Чварков С.В. «Цифровое» образование: его необходимость, значимость и влияние на качество подготовки военных специалистов и военных исследований // Вестник Академии военных наук. 2019. № 4 (69). С. 78.
Вербицкий А.А., Рыбакина Н.А. О системе, процессе и результате непрерывного образования // Высшее образование в России. 2016. № 6. С. 47-54.
Казначеева С.Н., Быстрова Н.В., Григорян Н.М., Мурыгина К.Д. Сущность и содержание самостоятельной работы студентов в условиях высшего учебного заведения // Карельский научный журнал. 2019. Т. 8. № 2 (27). С. 42-45.
Кокарева М.Е., Пасечник А.С., Егорова М.И., Гордеев К.С., Жидков А.А. Роль Moodle в организации самостоятельной работы // Международный студенческий научный вестник. 2018. № 2. С.
Коморникова О.М., Попова Е.И. Проблемы развития дистанционного образования в России // Вестник Шадринского государственного педагогического университета. 2020. № 2 (46). С. 111-114.
Макаров С.И., Бунтова Е.В. Организация самостоятельной работы студентов в рамках компетентностного подхода обучения // Самарский научный вестник. 2017. Т. 6. № 4 (21). С. 231-234.
Нагаева, И.А. Смешанное обучение в современном образовательном процессе: необходимость и возможности/ И.А. Нагаева// Отечественная и зарубежная педагогика. 2016. № 6. С. 56-67.
Назарова Г.Ф., Федоренко А.В. Особенности методической работы преподавателя вуза по организации самостоятельной работы обучаемых // В сборнике: EUROPEAN RESEARCH сборник статей XV Международной научно-практической конференции: в 2 ч.. 2018. С. 135-138.
Панина Е.А. Актуальные вопросы цифровизации образования в современных условиях // Вестник Майкопского государственного технологического университета. 2020. № 3 (46). С. 60-67. https://doi.org/10.24411/2078-1024-2020-13006.
Писаренко Д.А. Оценивание внеучебной деятельности студентов вуза в условиях реализации компетентностного подхода // Научен вектор наБалканите. 2019. Т. 3. № 3 (5). С. 37-40.
Рыбакина Н. А. Образовательная компетенция: сущность и педагогическая модель формирования в контексте непрерывного образования // Образование и наука. 2018. т. 20. № 5. с. 32-55.
Улендеева Н.И. Использование элементов модели «смешанного обучения» при управленческих умений обучающихся// Артемовские чтения «Продуктивное обучение: опыт и перспективы»: материалы XI Международной научной конференции. 2019. С. 469-474.
Шабикова З.П., Арыкина Н.С. Мотивация студентов к выполнению внеаудиторной самостоятельной работы (из опыта организации внеаудиторной самостоятельной работы) //Актуальные вопросы развития образования и науки в современном обществе. Сборник научных трудов по материалам международной научно-практической конференции. Под общ. ред. А.В. Туголукова. 2019. С. 80-85.
Штыхно Д.А., Константинова Л.В., Гагиев Н.Н. Переход вузов в дистанционный режим в период пандемии: проблемы и возможные риски // Открытое образование. 2020. Т. 24, № 5. С. 72-81. http://doi.org/10.21686/1818-4243-2020-5-72-81.