The use of Chinese traditional dance music as an effective tool in the educational process of primary school children in China

Authors

  • Hao Yin A.I. Herzen Russian State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.25726/k8048-5078-7349-d

Keywords:

chinese traditional dance music, educational process, primary school students, cognitive development, emotional development, social skills, primary education, China

Abstract

This article examines the use of Chinese traditional dance music as an effective tool in the educational process of primary school children in the People's Republic of China (PRC). The aim of the study was to determine the impact of the integration of traditional dance music on the cognitive, emotional and social development of primary school students. The study used survey, observation and testing methods, which involved 120 students aged 7 to 10 years from three primary schools in Sichuan Province. The schools were divided into experimental (n=60) and control (n=60) groups. In the experimental group, music lessons included elements of traditional dance music such as rhythmic exercises, learning folk dances and playing traditional instruments, while the control group followed a standard curriculum. The results showed that the students of the experimental group showed significant improvement in musical abilities (p<0.05), creative thinking (p<0.01) and social skills (p<0.05) compared with the control group. In addition, 85% of teachers noted an increase in motivation and student engagement in lessons using traditional dance music. The data obtained indicate that the integration of Chinese traditional dance music into the educational process of younger schoolchildren contributes to their comprehensive development and can serve as an effective pedagogical tool in the primary education system of the People's Republic of China.

References

Бо Ян. Динамика развития профессионального сольного пения в Китае: образование, педагогические и исполнительские принципы: дис. ... к. иск. 17.00.02. Нижний Новгород, 2016. 186 с.

Даофен С. Значение народно-песенного творчества в исполнительском искусстве Китая // Вестник Луганского государственного университета им. Тараса Шевченко. 2013. №10(269). С. 111-115.

Ифан У. Этнокультурный компонент в профессиональной подготовке учителей музыки в Китае // Теория и методика художественного образования. К.: НПУ, 2009. Вып.7(12). С. 122-128.

Йонгшоу Д. Элементы китайской традиционной культуры в учебниках начальной школы. Сиань: Музыка мира, 2008. 65 с. (Кит. яз.).

Лингтон Д. Обучение инструменту кукурбит в начальной школе. Чанджун: Экзам викли, 2012. 196 с. (Кит. яз.).

Минхуэй Л. Педагогические условия освоения студентами КНР творчества русских композиторов в контексте профессиональной музыкально-исторической подготовки педагога-музыканта: дис. ... к. пед. н. 13.00.08. М., 2017. 226 с.

Музыка (Цифровой метод обучения). Пекин: тип. нар. образования, 2012. 59 с.

Мэн К., Менг З., Шанг Дж. Комментарии к трактату Мэн-цзы. Кит. изд., 1960. C. 309.

Синфу Л., Чанвэй Л. Китайское образование в поле практической философии // Образование. 2002. № 2. С. 16-22.

Фанфан Ш. Взаимодействие учителя и ученика в музыкально-педагогическом процессе: в контексте освоения произведений композиторов Китайской Народной Республики: дис. ... к. пед. н. 13.00.02. М., 2011. 163 с.

Феоктистов В.Ф. Философские трактаты Сюнь-цзы. Исследования. Перевод. Размышления китаеведа. М.: Наталис, 2005. 275 с.

Фэйлун Ч. Становление концертного вокального исполнительства в Китае в 20-30-е годы ХХ века // Грамота. 2017. № 12(86). C. 196-198.

Цзинь Л. Оперная культура современного Китая: проблема подготовки исполнительских кадров: дис. ... к. пед. н. 13.00.02: Санкт-Петербург, 2010. 173 с.

Цзуин Ф., Цзи Дж. Статус-кво и перспективы музыкального образования на основе музыкального разнообразия в материковом Китае. Пекин: Китайская консерватория, 2008. 16 с.

Цинь Ц., Шикунь Л., Гуанжэнь Ч., Цзуцзян У. Три лика современного музыкального искусства Китая: дис. ... к. иск. 17.00.02. СПб., 2013. 165 с.

Hong Kong national orchestra. Vision Statement and Mission Statement. http://www.hkphil.org/eng/aboutus/orchestra/Profile.jsp

Published

2024-03-30

How to Cite

1.
Yin H. The use of Chinese traditional dance music as an effective tool in the educational process of primary school children in China. УО [Internet]. 2024 Mar. 30 [cited 2024 Nov. 23];14(3-2):202–209. Available from: https://emreview.ru/index.php/emr/article/view/1464

Issue

Section

INTERNATIONAL EXPERIENCE IN THE MANAGEMENT OF EDUCATIONAL INSTITUTIONS