The methodology of performing exercises in the vocal training system

Authors

  • Zhang Qingwei A.I. Herzen Russian State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.25726/p3808-1681-0334-g

Keywords:

training, musical education, vocals, techniques, exercises, chants

Abstract

The article describes the importance and methods of conducting chants in vocal training. The purpose of the article is to analyze the existing and used methods of performing exercises in the vocal training system in the educational process. To achieve this goal, the following tasks are consistently solved: to study the concept and essence of chanting as a type of exercises in the vocal training system, to investigate the methodology for the correct performance of exercises in the vocal training system to ensure the effectiveness of the educational process, to analyze the features of the application of the methodology of performing exercises in the vocal training system for foreign students. Singing is a special exercise for preparing the voice before performing, and the choice of exercises should correspond to the type and objectives of the training. The author suggests using universal techniques and recommendations to improve voice technique, while leaving space for the individual style of the teacher. The article describes various techniques and recommendations for effective exercise, including proper vocal stance, breathing adjustment, air flow control and articulation apparatus. Special attention is paid to the preparation of the vocal apparatus before singing and techniques to achieve high-quality sound, range, respiratory support, cantilena, various vocal techniques and active sound sending. Exercises help to develop various aspects of vocal mastery, such as registers, vowels, mid and upper ranges, sound milling, interval jumps and smooth transitions between notes. Based on the presented research, the author concludes that performing chants helps vocalists achieve vocal tone, prepare for performances and develop their professional skills in the field of vocals.

References

Архипенко С.В. Вокальные упражнения и подготовка голосового аппарата певца // Перспективные направления развития современного образования. М., 2023. С. 14-18.

Ду Х. Экспериментальная программа для самостоятельной работы вокалиста в Институте музыки университета Цзямусы (КНР) // Музыкальная культура глазами молодых ученых. СПб, 2019. С. 167-171.

Колбасова Р.В., Арсенова Н.В. Пение в речевой позиции: особенности вокальной методики Сета Риггса // Музыкальное искусство и наука в современном мире: теория, исполнительство, педагогика. 2017. С. 263-270.

Пиляев А. О некоторых приемах и методах развития исполнительских способностей // Культура: теория и практика. 2016. №1(10). С. 8.

Пин Юй. Подготовка вокального аппарата к занятиям как проблема обучения певца // Проблемы музыкальной науки. 2021. №2(43). С. 127-138.

Рослова П.А. Роль вокально-пластических упражнений на уроках по сольному пению у студентов актеров // Музыкальная культура и образование: Инновационные пути развития. Ярославль, 2022. С. 132-135.

Сраджев В.П. К вопросу о функциональном разграничении «распевок» и «вокальных упражнений // Культурно-образовательная среда: современные тенденции и перспективы исследований. Белгород, 2021. С. 272-275.

Сраджев В.П. Начальная подготовка голосового аппарата вокалиста // Музыкальное и художественное образование в современном мире: традиции и инновации. Ростов-на-Дону – Таганрог, 2022. С. 55-65.

Сраджев В.П., Цзы Е. Подготовка певческого аппарата к вокальному занятию // Наука. Культура. Искусство: актуальные проблемы теории и практики. Белгород, 2021. С. 376-381.

Сраджев В.П. Функциональные возможности распевок в вокальных занятиях // Музыкальная академия. 2022. №3(779). С. 172-185.

Сраджев В.П., Юй Ч., Ян Ц. Самостоятельные занятия в области вокально-технического развития в начальный период обучения вокалиста // Проблемы и перспективы совершенствования начального периода обучения академическому пению. Белгород, 2023. С. 79-86.

Чжан Х. Преодоление интонационных трудностей при работе с любительскими хоровыми коллективами в Китае // Университетский научный журнал. 2021. № 64. С. 165-173.

Юй П. Освоение распевок в начальный период обучения певца // Культурно-образовательная среда: современные тенденции и перспективы исследований. Белгород, 2022. С. 230- 234.

Published

2024-02-15

How to Cite

1.
Синлэй Ч. The methodology of performing exercises in the vocal training system. УО [Internet]. 2024Feb.15 [cited 2024Jul.1];14(2-1):215-22. Available from: https://emreview.ru/index.php/emr/article/view/1342

Issue

Section

INTERNATIONAL EXPERIENCE IN THE MANAGEMENT OF EDUCATIONAL INSTITUTIONS