The role of student science in the development of innovative approaches to therapy

Authors

  • Amnat A. Khaskhanova Chechen State University named after. A.A. Kadyrov
  • Satsita M. Nanagaeva Chechen State University named after. A.A. Kadyrov

DOI:

https://doi.org/10.25726/t1526-0846-8313-p

Keywords:

students, scientific research, innovation, medicine, therapy

Abstract

Today, one of the priority areas for the development of modern medicine is the introduction of innovative approaches to therapy. Students participating in research have a unique opportunity to contribute to the development of new treatments for patients. The purpose of this article is to examine the role of student science in the development of innovative approaches to therapy. Unfortunately, as practice shows, traditional research institutes do not always fully cope with the task of developing effective and modern treatment methods. In order to overcome these difficulties, the research activities of medical students are becoming increasingly important. Young professionals, with a fresh perspective on industry problems, often find more creative and innovative solutions. At the same time, they are characterized by increased motivation to implement the results of their work into clinical practice. Materials and methods. For the analysis, scientific work of 98 students of the Faculty of Medicine, completed in the 2021-2023 academic years as part of research projects under the supervision of teachers, was used. Results. It was found that 30% of the work was devoted to the study of new methods for diagnosing diseases, another 35% to the development of innovative treatment protocols. The remaining 35% of studies dealt with the introduction of digital technologies into the practice of doctors. The ideas and solutions proposed by students were implemented in clinical practice in 24 cases.

References

Артищева Е.К. Математическое олимпиадное движение как способ творческой самореализации курсантов военного технического вуза // Научно-методический электронный журнал Калининградский вестник образования. 2020. № 2(6). С. 63-73.

Аскарова Н.И. Принципы доказательного управления научно-образовательной экосистемой университета // Экономические и гуманитарные исследования регионов. 2021. № 6. С. 16-21.

Ваганова О.И., Гладков А.В., Алешугина Е.А. Поисково-исследовательская технология обучения // Известия Балтийской государственной академии рыбопромыслового флота: психолого-педагогические науки. 2022. № 1(59). С. 131-134.

Ванесян А.С. Новые потенциалы ранней диагностики и профилактики возможных суицидов, приёма психоактивных веществ и вовлечения в террористические организации. XV1 Международные научные чтения памяти Шувалова И.И. Европейский фонд инновационного развития. 2017. С. 148-153.

Василовская Л.И., Чистохина А.В. Эффективная подготовка к олимпиадам по учебному предмету «информатика» как результат педагогического сопровождения // The Scientific Heritage. 2020. № 4(56). С. 16-18.

Власова В.Н., Таирова Н.Ю. Организация научно-исследовательской работы студентов в медицинском университете // Гуманитарные и социальные науки. 2016. № 4. С. 173-182.

Данилова Т.В., Еловикова Д.А., Моспанова Н.Ю. Развитие инновационных форм обучения с совмещением дистантных форм в высших учебных заведениях / // Вопросы истории. 2023. № 8-1. С. 230-239.

Зорик В.В., Карипиди Г.К. Роль студенческого научного общества в формировании врача-хирурга // Международный журнал прикладных и фундаментальных исследований. 2017. № 4-1. С. 114- 116.

Маляренко Т.Н. Пролонгированное информационное воздействие как немедикаментозная технология оптимизации функций сердца и мозга. Дис. на соискание учёной степени докт. мед. наук. Сочи. 2004. 328 с.

Свистушкин В.М. Роль студенческого научного кружка в формировании ценностных ориентаций личности будущего врача // Вестник оториноларингологии. 2017. № 1. С. 78-80. DO1: 10.17116/otorino201782178-80.

Смирнова Е.В. Роль научного студенческого общества в подготовке будущих специалистов. // Приволжский научный вестник. 2014. № 3 (31). Часть 2. С. 90-92.

Смородова О.В. Повышение привлекательности специальности в глазах абитуриентов // Символ науки. 2016. № 7-1. С. 134-137.

Соболева Е.В., Пешиков О.В., Пешикова М.В., Шлепотина Н.М. Современные подходы в обучении студентов медицинских вузов // Вестник Совета молодых ученых и специалистов Челябинской области. 2017. Т. 1, № 1 (16). С. 34-36.

Федина Н.В., Ткаченко Т.Г., Дмитриев А.В. Студенческий научный кружок как метод «индивидуально-ориентированного» преподавания дисциплины // Наука молодых (Eruditio Juvenium). 2018. Т. 6, № 1. С. 87-108.

Федулаев Ю.Н., Орлова Н.В., Каминер Д.Д., Чупракова А.Ю., Савина Д.В., Ломайчиков В.В., Пинчук Т.В. Роль студенческого научного кружка в структуре высшего медицинского образования // Медицинское образование и профессиональное развитие. 2020. Т. 11, №2. С. 26-39.

Эвнин А.Ю. Задачи по математическому анализу на студенческих олимпиадах // Математическое образование. 2020. № 2(94). С. 55-76.

Янкевич О.А., Балабаева Н.П., Энбом Е.А. Особенности сбалансированного онлайн- и оффлайн-обучения математике студентов с ограниченными возможностями здоровья // Самарский научный вестник. 2022. Т. 11. № 1. С. 340-344.

Published

2023-12-15

How to Cite

1.
Хасханова АА, Нанагаева СМ. The role of student science in the development of innovative approaches to therapy. УО [Internet]. 2023Dec.15 [cited 2024Jul.3];13(12-1):55-62. Available from: https://emreview.ru/index.php/emr/article/view/1230

Issue

Section

TECHNOLOGIZATION OF THE PEDAGOGICAL PROCESS