Forms and content of independent musical and pedagogical activities of pedagogical students in China

Authors

  • Liu Wenzhong A.I. Herzen Russian State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.25726/v3107-9466-2077-n

Keywords:

higher education, pedagogical education, musical and pedagogical activity, independence, China

Abstract

The article analyzes the forms and content of independent musical and pedagogical activity of students of pedagogical universities in China. The relevance of the study is due to the fact that the process of reforming the education system, which is taking place in the People's Republic of China, affects all aspects of the educational process. The main goal of the reform is to ensure that the national concept of education prevails in public policy. The purpose of the study is to analyze the forms and content of independent musical and pedagogical activity in order to study the methodological experience of the People's Republic of China. The scientific novelty lies in the definition of the leading forms of independent musical and pedagogical pedagogical schools of the People's Republic of China. As a result of the study, it was determined that the main goal of the formation of independence skills in musical and pedagogical activity determines the professionalism of a music teacher. First of all, students are given a chance to show their abilities, experiment with pedagogical education approaches, make decisions independently in the development of a personal educational approach, in case of difficulties or unresolved situations, We believe that the choice of methods and forms of professional activity that a student will use depends on his awareness of the need to integrate general musical development and his own skills. The basis of all this is laid in the conditions of independent musical and pedagogical activity, with the help of which there is a realization of perception and reflection on professional growth, which opens up the possibility of a trend in the development of future teachers.

References

Да В. «Студентоцентрированная» модель педагогической практики // Вестник Шэньчжэньского университета радио и телевидения. 2015. №1. С. 50-53 (на кит. языке).

Джанг К. Педпрактика по замене учителей сельских школ выпускниками педвузов как новая модель подготовки будущих учителей // Молодой ученый. 2021. № 44 (386). С. 251-253 (на кит. языке).

Ли Х. Исследование внешних влияющих факторов на деятельность студентов Пекинского университета в Китайской Народной Республике // Журнал педагогического колледжа Кэри. 2021. №12. С. 45-46 (на кит. языке).

Ло Ц., Гэ. Ц Исследование и анализ социально-практической деятельности студентов Цинхайского университета // Журнал Цзинхайского университета. 2021. №2. С. 95-97 (на кит. языке).

Лысенко А. В. Организация самостоятельной работы студента-музыканта в процессе исполнительской подготовки // Вестник Адыгейского государственного университета. Серия 3: Педагогика и психология. 2013. №4. С.62-67.

Методические указания по планированию самостоятельной работы студентов по учебной дисциплине [Электронный ресурс]. URL: http://www.koovin.com/?a=downloadpdf&id=4819484&file_name=946124AA6532C31940953A77BB8A54D6&doaction=readding (дата обращения: 10.04.2023) (на кит. языке).

Ся Ц. Развитие творческой самостоятельности студентов дошкольных факультетов педагогических вузов Китая в процессе музыкально-педагогической подготовки // Педагогическое образование. 2021. № 7. С. 111-116.

Тан С. Проблемы музыкально-педагогического образования в Китае и пути их решения // Управление образованием: теория и практика. 2022. №12. С. 84-89 (на кит. языке).

Хуан Ш. Особенности формирования профессиональной компетентности будущих преподавателей музыкального искусства в вузах Китая // Вопросы методологии и методики обучения. 2022. №7. С. 13-21 (на кит. языке).

Чжан Т. Анализ социально-практической деятельности студентов // Образование и карьера. 2019. №12. С. 163-164 (на кит. языке).

Published

2023-10-30

How to Cite

1.
Вэньдун Л. Forms and content of independent musical and pedagogical activities of pedagogical students in China. УО [Internet]. 2023Oct.30 [cited 2024Jul.3];13(10-2):297-303. Available from: https://emreview.ru/index.php/emr/article/view/1132

Issue

Section

INTERNATIONAL EXPERIENCE IN THE MANAGEMENT OF EDUCATIONAL INSTITUTIONS

Similar Articles

You may also start an advanced similarity search for this article.