Ways to improve the quality of physical training of cadets of the educational organization of the federal penitentiary service of Russia

Authors

  • Sergey V. Krylov Samara Law Institute of the Federal Penitentiary Service of Russia

DOI:

https://doi.org/10.25726/b9135-2055-4728-q

Keywords:

Federal Penitentiary Service of Russia, physical training, cadets, educational organization, functionality, methods and technologies, statistical analysis, cross-disciplinary approach

Abstract

The study is devoted to the urgent problem of improving the quality of physical training of cadets of the educational organization of the Federal Penitentiary Service of the Russian Federation (FSIN of Russia). This problem is being actualized for a variety of reasons, including increasing requirements for the functional capabilities of FSIN employees, as well as the need to integrate advanced physical education techniques into the educational process. The purpose of this study is to identify effective methods and technologies that can be adapted for use in specialized educational institutions of the Federal Penitentiary Service of Russia. The methodological basis of the research includes a comprehensive analysis of scientific literature, empirical methods of analysis (including statistical), as well as the use of modern technologies for monitoring physical condition. The research is based on a cross-disciplinary approach, integrating knowledge from the fields of physiology, pedagogy, psychology and human resource management. As a result, it is planned to formulate recommendations for the modernization of existing physical training programs, taking into account the specifics of official activity in the bodies of the Federal Penitentiary Service. The analyzed data on the physical fitness of cadets of the Federal Penitentiary Service of Russia are based on a statistical analysis of indicators collected during an experimental study using spectral analysis of heart rate variability (SAVR) and determination of lactate concentration in the blood. It was found that the aerobic threshold significantly correlated with the functional parameters of the muscular system, which confirms the previously made assumptions about the relationship of these parameters. The use of the SAVR method made it possible to identify the level of adaptation of the body to physical exertion and to determine individual recommendations for optimizing the training process.

References

Авраменко В.И., Дудус А.Н., Кушнирчук И.И. Оценка функционального состояния и физической подготовленности курсантов вузов ФСИН России // Известия российской военно-медицинской академии. 2020. т. 39. № 2 (8). С. 12-14.

Будина Е. В. Развитие и совершенствование физических качеств у курсантов вузов ФСИН России // NovaInfo. 2019. № 96. С. 198-203.

Будина Е.В. Развитие и совершенствование физических качеств у курсантов вузов ФСИН России. // Novainfo. 2019. № 96. С. 198-203. URL: https://novainfo.ru/article/16181

Ганишина И.С., Чернышов А. А. Формирование психолого-педагогической устойчивости курсантов образовательных организаций ФСИН России как необходимое условие их профессиональной компетентности // Казанская наука. 2016. № 10. С. 131-133.

Долгин Д.С., Гарифулин Р.Ш. Повышение качества физической подготовки курсантов образовательных организаций ФСИН России как важнейшее условие профессионального становления сотрудников уголовно-исполнительной системы // Теория и практика общегуманитарных наук. 2018. С. 43-46.

Ежова О.Н. Психологическая подготовка сотрудников пенитенциарной системы: монография. Самара: Самарский юридический институт ФСИН России, 2015. 169 с.

Звягинцев М.В., Звягинцева Е.Н. Оценка уровня сформированности профессиональной спортивной культуры личности на основе социологического инструментария // Теория и практика физической культуры. 2021. № 6 (994). С. 72-75.

Кириллова Т.В., Кузнецов М.И. О совершенствовании деятельности образовательных организаций ФСИН России // Перспективы науки. 2019. № 4 (115). С. 207209.

Ковтуненко Л.В., Безрядин С.Н. Формирование волевых качеств будущего сотрудника в процессе обучения в ведомственной организации // Вестник Воронежского государственного университета. 2020. № 4. С. 58-60.

Мартынова Н.М. Целеполагание в процессе психолого-педагогического сопровождения формирования лидерских качеств курсантов образовательных организаций ФСИН России // Перспективы науки. 2021. № 4 (139). С. 48-50.

Моськин С.А. Роль физической подготовки курсантов образовательных организаций МВД России в системе профессиональной служебной и физической подготовки // Актуальные проблемы физической культуры и спорта курсантов, слушателей и студентов. 2016. С. 200-211.

Павлова С.А., Ломакина Ю.Ю. Использование программного комплекса «Альтаир» для изучения и анализа психологических особенностей волевых качеств курсантов // Техника и безопасность объектов уголовно-исполнительной системы. 2016. С. 166-168.

Павлова Е.В. Роль саморегуляции в организации самостоятельной работы бакалавров в условиях цифровизации образования // Общество: социология, психология, педагогика. 2020. № 6 (74). С. 157-166.

Романов А.А., Завертяева Ю.А. Образовательная среда вуза как фактор воспитания студентов // Международный журнал психологии и педагогики в служебной деятельности. 2020. № 3. С. 44-47.

Фурманов И.А. Генезис расстройств поведения и приспособительных реакций: аффективно-динамическая модель агрессии // Медицинская психология в России. 2016. № 4 (39). С. 2.

Черных А.И., Шапошникова Т.Л., Хорошун К.В., Романов Д.А. Мониторинг качества и эффективности непрерывного профессионального образования: монография. Краснодар, 2016. 314 с.

Published

2023-10-15

How to Cite

1.
Крылов СВ. Ways to improve the quality of physical training of cadets of the educational organization of the federal penitentiary service of Russia. УО [Internet]. 2023Oct.15 [cited 2024Jul.3];13(10-1):32-9. Available from: https://emreview.ru/index.php/emr/article/view/1073

Issue

Section

PROFESSIONALIZATION OF MANAGEMENT EDUCATION