Methodology for the development of QA engineers in the concept of the competence matrix

Authors

  • Yelisey V. Leukhin

DOI:

https://doi.org/10.25726/q3942-6101-7538-v

Keywords:

development, engineers, QA, competencies, research

Abstract

In the realities of a rapidly growing market of digital products, digitalization of services, import substitution and tasks related to the growth of their own digital implementations of tools. There is a great need for IT specialists, a large number of business ideas and tasks are put before IT departments of companies. Many schools are working on retraining and training specialists in the IT industry, in connection with the public's request for retraining and mastering new specialties in the field of IT. Digitalization and the development of society moves people to study new professions in IT. Along with this, initial training and obtaining entry-level positions in technology companies does not complete the life cycle of an engineer. The next stages are the development of skills, the acquisition of new and deepening of current technical skills, the development of soft skills and the promotion of grades. Technology companies face the need to manage these processes, highlighting and improving the best qualities necessary to achieve their goals and objectives. It is also important to form a clear roadmap for the development of the expertise of the technical team to manage the budget of products and projects implemented in the company.

References

Атурин В.В., Мога И.С., Смагулова С.М. Управление цифровой трансформацией: научные подходы и экономическая политика // Управленец. 2020. Том 11. № 2. С. 67-76.

Ахмадуллин А.Р. Особенности персонала и специфика трудовой деятельности в отрасли информационных технологий как основа повышения конкурентоспособности персонала // Вестник ГУУ. 2015. №13. С. 165-171.

Гайкова Л.В. Динамическое бизнес-планирование инвестиций на основе имитационного моделирования. // Мы продолжаем традиции российской статистики. Новосибирск, НГУЭУ-»НИНХ». 2016. С. 82-89.

Грушвицкий Р., Михайлов М. Проектирование в условиях временных ограничений: отладка проектов // Компоненты и технологии. 2007. № 6. С. 131-136.

Дубинина Т.Н., Петрова А.В. Критерии, показатели и уровни сформированности инновационного поведения будущих бакалавров-инженеров // Вестник Чувашского государственного педагогического университета им. И. Я. Яковлева. 2015. № 4 (88). С. 117-123.

Карл И. Вигерс, Джой Битти. Разработка требований к программному обеспечению. 3-е изд., дополненное / Пер. с англ. М. : Изд-во «Русская редакция»; СПб. : БХВ-Петербург, 2014. 736 с.

Котляров И.Д. Тенденции революции электронной коммерции // Интернет-маркетинг. 2012. №4. С. 252-258.

Кривозятева М.С., Гайкова Л.В. Проблемы выборки тест-кейсов для автоматического тестирования ИТ-продуктов // Наука Красноярья. 2020. Т. 9. № 1. С. 83-94.

Онтологическое моделирование предприятий: методы и технологии: моногр. / С.В. Горшков, С.С. Кралин, О.И. Муштак и др.; отв. ред. С. В. Горшков. Екатеринбург: Издательство Уральского университета. 2019. С. 234.

Плоткина Л.Н. Социально-психологический анализ профессионально-значимых характеристик специалистов в области информационных технологий (ИТ) // Известия Самарского научного центра РАН. 2010. №5-1. С. 137-144.

Стимулирующие факторы, привлекающие сотрудников в IT-сфере // Директор информационной службы. 2016. https://www.osp.ru/cio//

Стрельников Р.В. СОК. Неэффективность внедрения // Вестник Балтийского федерального университета им. И. Канта. Сер.: Физико-математические и технические науки. 2019. № 4. С. 81 - 85.

Устюжанина Е.В., Сигарев А.В., Шеин Р.А. Цифровая экономика как новая парадигма экономического развития // Национальные интересы: приоритеты и безопасность 2017. Том 13. № 10 (355). С. 1788-1804.

Федяева Л.В., Сапкиреева Е.М. Элективные курсы: неоправдавшиеся надежды // Вестник Омского государственного педагогического университета. Гуманитарные исследования. 2014. № 2 (3). С. 112-115.

Хатькова С.В., Ивушкина Н.В. К вопросу о методах формирования учебной мотивации у студентов инженерных специальностей // Профессиональное образование в России и за рубежом. 2012. № 8. С. 127-130.

Published

2023-06-25

How to Cite

1.
Леухин ЕВ. Methodology for the development of QA engineers in the concept of the competence matrix. УО [Internet]. 2023Jun.25 [cited 2024Jun.30];13(7):24-31. Available from: https://emreview.ru/index.php/emr/article/view/915