Dynamic model of the educational system at the enterprises of the oil refining industry
DOI:
https://doi.org/10.25726/l4127-0465-7939-aKeywords:
digitalization, education management, quality of services, management modelAbstract
A necessary condition for the integration of the national education system into the international educational space is the quality of the provision of educational services. Any institution of general secondary education should position itself in the market of educational services by improving the quality of education and forming the ability of consumers to acquire knowledge independently during their lifetime. This is what will ensure the formation of education as a social value. Quality education is considered as one of the indicators of a high quality of life, an instrument of social and cultural harmony and economic growth. The quality of education is the compliance of learning outcomes with the requirements established by law, the relevant standard of education and/or the agreement on the provision of educational services. Ensuring the quality of the provision of educational services in the institution of education today is the most pressing issue. This is due to the fact that the conditions in which educational institutions operate and develop are difficult conditions of market relations, in which each institution must take a certain place in the market of educational services. The development of an educational institution in such conditions occurs through competitiveness and successful positioning in the market.
References
Алексеева E.H. Развитие дистанционного обучения и проблемы внедрения дистанционных образовательных технологий в высшей школе на современном этапе модернизации российского образования // Ученые записки Орловского государственного университета. 2015. № 2 (65). С. 251-252.
Алюнова Т.И. Проблемы цифровизации в современном вузе. Педагогика и современное образование: традиции, опыт и инновации: сб. ст. VIII Междунар. науч.-практ. конф, Пенза: МЦНС «Наука и Просвещение», 2019. С. 44-46.
Боровкова Т.И., Шелгунова О.С. Феномен свободы в педагогической деятельности // Молодой ученый. 2019. № 14 (252). С. 222-226.
Боцоева А.В., Гучетль С.К., Кульбит Ю.С. О ресурсах цифровизации высшего образования в контексте перехода на инновационный уровень // Проблемы современного педагогического образования. 2020. № 66-2. С. 59-62.
Дорошенко В.В., Черенцова И.В. Междисциплинарный подход в обучении общеобразовательным дисциплинам // Молодой ученый. 2020. № 1 (291). С. 132-135.
Колтунов И.И., Николаенко A.B., Фатеев И.В. Методическое обоснование дистанционного
обучения на основе современных информационных технологий // Современные технологии обучения s техническом вузе материалы круглого стола. М.: МАМИ, 2016. С. 26-48.
Липов В. «Сексуальный, но бедный»: информационные платформы и парадокс открытости в цифровой экономике // Философия хозяйства. Альманах Центра общественных наук и экономического факультета МГУ им. М. В. Ломоносова. 2020. № 3 (129). С. 152—167.
Носова О.В. Развитие экономической науки в условиях инновационных изменений //Экономические и финансовые механизмы инновационного развития цифровой экономики: сб. науч. ст.: в 2 ч. / под науч. ред. В. В. Пузикова, М. Л. Зеленкевич. Минск: Институт Бизнеса БГУ, 2019. Ч. 2. С. 8-15.
Серафимович И.В., Конькова О.М, Райхлина А.В. Формирование электронной информационно-образовательной среды вуза: интеракция, развитие профессионального мышления, управление // Открытое образование. 2019. Т. 23. № 1. С. 14-26.
Уваров В.И. Концепция глобальной игры в обучении студентов иностранному языку //Вестник РГГУ. Серия «Психология. Педагогика. Образование». 2019. № 3. С. 107-115. DOI: 10.28995/2073-6398-2019-3107-1152.03.2021