Psychological barriers to self-actualization of vocal performance students

Authors

  • Han Yujia Herzen Russian State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.25726/u5795-9552-9222-u

Keywords:

music psychology, barriers, stage fright, self-actualization

Abstract

This article examines the problems of psychological barriers faced by vocal students on the way to self-actualization. The author analyzes how stage fright, perfectionism, low self-esteem and other internal conflicts can suppress creativity and interfere with the full disclosure of the performer's personality. The material of the article can be useful not only for specialists in the field of music education, but also for psychologists dealing with issues of creative self-realization and personal growth. The article examines the psychological barriers that vocal students may encounter on the way to self-actualization. The authors analyze various aspects, including stage fright, low self-esteem, perfectionism and social expectations, which can limit students' creativity and personal development. Based on theoretical research and practical observations, strategies are proposed to overcome these barriers, including psychotherapeutic support, the development of self-regulation skills and the creation of a supportive educational environment. The purpose of the article is to enrich the understanding of the problem and offer effective approaches to support vocal students in their quest for self-realization.

References

Глазкова И.Я. Исследование проблемы барьеров в отечественной психологии // Вестник Таганрогского института им. А. П. Чехова. 2012. № 1. С. 137-142.

Дружинина О.Ю. Педагогические условия преодоления сценического волнения у учащихся в классе эстрадного вокала в детской музыкальной школе: специальность «Музыкальное образование». Уральский государственный педагогический университет. Екатеринбург, 2018. 70 c.

Коцуба А.Е., Курышкина Т.Ю. Особенности проявления «Синдрома отличника» // Социальные явления. 2016. № 6. С. 110-115.

Ли Цзыцин. Введение в значение музыкальной психологии для запоминания партитур песен и вокального исполнения. Северная музыка. 2022. № 14. С. 98-99.

Осипова А.А., Прокопенко М.В. К вопросу о функциональном анализе психологического барьера // Российский психологический журнал. 2018. № 2. С. 9-16.

Осипова А.А., Прокопенко М.В. К вопросу о стратегиях преодоления психологических барьеров // Российский психологический журнал. 2018. № 4. С. 38-54.

Ульянова А. А. Понятие психологического барьера и его виды // Academy. 2018. № 1. С. 92-95.

Филясова Ю.А. Работники-перфекционисты: главные качества и особенности управления карьерным ростом // Социально-трудовые исследования. 2021. № 3. С. 157-169

Чжао Цювэнь, Чжао Шиюань Разговор об использовании и влиянии музыкальной психологии в музыкальном исполнительстве // Искусствознание. 2022. № 7. С. 145-148.

Published

2024-01-15

How to Cite

1.
Юйцзя Х. Psychological barriers to self-actualization of vocal performance students. УО [Internet]. 2024Jan.15 [cited 2024Jul.1];14(1-1):270-4. Available from: https://emreview.ru/index.php/emr/article/view/1281

Issue

Section

INTERNATIONAL EXPERIENCE IN THE MANAGEMENT OF EDUCATIONAL INSTITUTIONS